آفتاب

داعش به‌زودی در لبنان اعلام «امارت» می‌کند

داعش به‌زودی در لبنان اعلام «امارت» می‌کند

منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند، گروه تروریستی داعش برای اعلام «امارت» در لبنان، جایی که در پی افزایش فعالیت در آن است، آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع امنیتی لبنان در مصاحبه با روزنامه لبنانی دیلی استار گفتند که بخش‌هایی از این کشور ممکن است همزمان با تلاش گروه داعش برای اعلام «امارت اسلامی» در لبنان به‌زودی بخشی از «خلافت اسلامی» داعش شود. شورشیان داعش برای گسترش مرزهای جغرافیایی خود به لبنان حمایت جبهه‌های خود در شمال سوریه را خواستار شده است.

این در حالی است که فرماندهان داعش روند ایجاد کمیته نظامی برای هماهنگی با امور لبنانی این گروه را آغاز کرده است. این گروه شبه‌نظامی هنوز برای ماموریت لبنان فرمانده‌ای مشخص نکرده است. با این حال شایعاتی مبنی بر انتخاب احمد الاسیر، روحانی افراطی لبنانی به عنوان «امیر» این منطقه از سوی مقامات امنیتی لبنان رد شده است.

در همین حال با وجود اینکه شخصیت‌های برجسته داعش از جمله فرمانده سوری شناخته شده با نام ابومصعب حلوس که نقش کلیدی در اشغال استان رقه سوریه در سال 2013 داشت، در این زمینه در حال تلاش هستند، اعلام خلافت این گروه در لبنان نیازمند تایید حامیان آنهاست.

این خبر در میان گزارش‌هایی منتشر شده است که براساس آنها گروه داعش سربازان خود را در استان استراتژیک القلمون سوریه در نزدیکی مرز لبنان جمع کرده است. این گروه که به دلیل انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از سر بریدن و تاکتیک‌های ظالمانه دیگر مورد توجه بین‌المللی قرار گرفته است، افراد جدا شده از سایر گروه‌های شورشی را آموزش داده و به خدمت می‌گیرد.

روزنامه تلگراف در گزارشی اعلام کرد، ابوبکر البغدادی، رهبر گروه ترورسیتی داعش هنوز تمایلی به اشغال لبنان ندارد و به جای آن قصد دارد تا زنجیره شهرهای مرزی حامیان حزب‌الله را مورد هدف قرار دهد.

هرچه زمان از آغاز جنگ داخلی در سوریه که اکنون به چهار سال رسیده است، می‌گذرد لبنان با مسائل بیشتری ناشی از این جنگ دست به گریبان می‌شود. ارتش این کشور طی این سال‌ها در منطقه مرزی با سوریه درگیر جنگ و مبارزه با شبه‌نظامیان داعش و جبهه النصره بوده است.

انتهای پیام

کد N743930

وبگردی