آفتاب

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا: کاملا به قوانین پایبندیم

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا: کاملا به قوانین پایبندیم

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن خودداری از اظهارنظر درباره افشاگری‌های جدید مربوط به کارگذاشتن ادوات جاسوسی در حافظه‌های سخت و هک کردن سیم‌کارت‌های تلفن همراه توسط آمریکا و انگلیس، مدعی شد که این آژانس همواره به قوانین پایبند است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار مایکل راجرز، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در عین حال که از اظهارنظر درباره گزارش‌های مربوط به کارگذاشتن ابزارهای جاسوسی در حافظه‌های کامپیوتری توسط آمریکا خودداری کرد، گفت: ما کاملا به قوانین پایبند هستیم.

راجرز این اظهارنظر را در پاسخ به گزارش‌های مربوط به اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا در کارگذاشتن ابزار جاسوسی در حافظه‌های سخت کامپیوتری و همچنین همکاری این آژانس با همتای انگلیسی آن به منظور هک سیم کارت‌های تلفن همراه مطرح کرد.

کمپانی امنیت سایبری کسپرسکی که مقر آن در مسکو است، چندی پیش فاش ساخت که آژانس امنیت ملی آمریکا راهی را برای پنهان کردن ابزار جاسوسی در داخل سخت افزارهای ساخت تولید کنندگان ارشدکامپیوتری پیدا کرده که این آژانس را قادر می‌سازد تا از اکثر کامپیوترهای جهان جاسوسی کند و دست‌کم از ۱۴ سال پیش قابلیت جاسوسی و نفوذ به اکثر هارد دیسک‌های موجود در جهان را داشته است.

همچنین ادوارد اسنودن، پیمانکار امنیتی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نیز اخیرا فاش ساخت که آژانس جاسوسی الکترونیکی انگلیس در همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا، شبکه‌های یک شرکت هلندی ساخت سیم‌کارت تلفن همراه را برای سرقت کدهایی که به دو دولت اجازه می‌دهد تا از تلفن‌های همراه شنود کنند، هک کرده است.

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در ادامه اظهاراتش که در جریان یک اجلاس امنیت سایبری مطرح شدند، گفت، آمریکا به سبب افشاگری‌های ادوارد اسنودن، قابلیت‌های مبارزه با تروریسم و تجسس خود را از دست داده است.

وی در این اجلاس که در اندیشکده "آمریکای جدید" برگزار شد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم که ما قابلیتهایی را که پیش از افشاگری‌های ادوارد اسنودن داشتیم از دست داده‌ایم. وی افزود: افشاگری‌های اسنودن تاثیری قابل توجه بر جمع‌آوری اطلاعات توسط آمریکا داشته است.

اسنودن در سال 2013 فاش ساخت که دولت فدرال آمریکا به جمع‌آوری اطلاعات حجیم درباره تماسهای تلفنی و اینترنتی میلیونها آمریکایی می پردازد.

راجرز همچنین اظهار کرد که تلفن همراه اگر چه راه حل همه مشکلات نیست، اما ابزاری است که به مقامات مبارزه با تروریسم اجازه می‌دهد جلوی حملات تروریستی را بگیرند.

راجرز با اشاره به این‌که جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از تلفنهای همراه در پاسخ به حملات 11 سپتامبر انجام شد، گفت: دست کم در یک مورد یکی از متهمان این حمله با تلفن همراه با شخصی در خارج از آمریکا تماس برقرار کرده بود. پس از آن این ایده مطرح شد که چطور ما چارچوبی قانونی برای آن‌که به اطلاعات شبکه تلفن همراه دسترسی پیدا کنیم ایجاد کنیم.

راجرز همچنین با تاکید بر این که جاسوسی آژانس امنیت ملی از تلفنهای همراه در چارچوب قانونی ارائه شده از سوی کنگره آمریکا انجام پذیرفته، خاطر نشان کرد که این آژانس در صورتی که قانونگذاران کنگره تغییراتی در قوانین اعمال کنند نیز باز هم اقدامات خود را در چارچوب آنها انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N743872

وبگردی