آفتاب

بروز نقص فنی دریکی از راکتورهای هسته ای آمریکا

بروز نقص فنی دریکی از راکتورهای هسته ای آمریکا

بنا به اعلام کمیسیون نظارت بر فعالیت های هسته ای آمریکا، این کمیسیون روند بازرسی از مخزن محدود کننده راکتور هسته ای سامر را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، و به نقل از اسپاتنیک نیوز، پس از بروز نقض فنی در راکتور هسته ای سامر واقع در ایالت کارولینای جنوبی ، کمیسیون نظارت بر فعالیت های هسته ای آمریکا ایمنی و سلامت مخزن محدود کننده این راکتور هسته ای را برای اطمینان از عدم وجود خطر امنیتی از امروز بررسی خواهد کرد.

مخزن محدود کننده ، بخشی از یک راکتور هسته ای است که در مواقع بروز نقص فنی و تشعشع مواد رادیواکتیو از راکتور، این مواد را به داخل محفظه خود مکش می‌کند و به این صورت از ورود مواد رادیواکتیو به محیط بیرون جلوگیری می‌کند.

در ماه گذشته کارکنان شرکت ساختمانی شیکاگوبریج، بزرگترین شرکت ساخت و سازجهان، هنگامی که مشغول حفاری در این نیروگاه بودند به این محفظه صدمه زدند.

ویکتور مک کری، مدیر کمیسیون نظارت بر فعالیت های هسته ای آمریکا در ایالت کارولینا در این باره اعلام کرد: با وجود آنکه صدمه وارد شده به مخزن محدود کننده راکتور سامر، جزئی است ولی برای اطمینان از عدم وجود خطر و آمادگی برای جلوگیری از خطرات احتمالی ، ایمنی آن بررسی خواهد شد.

بنا به اعلام کمیسیون نظارت بر فعالیت های هسته ای آمریکا یک تیم سه نفره از متخصصان برای بررسی اتفاق رخ داده و تجهیزات ایمنی این راکتور به این نیروگاه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

کد N743740

وبگردی