آفتاب

دعوت دو دموکرات‌ برجسته سنای آمریکا از نتانیاهو

دعوت دو دموکرات‌ برجسته سنای آمریکا از نتانیاهو

دو تن از دموکرات‌های سنای آمریکا از نخست وزیر اسرائیل دعوت کردند تا در نشستی پشت درهای بسته با سناتورهای دموکرات در جریان سفر قریب‌الوقوعش به واشنگتن دیداری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ریچارد دوربین" و "دایان فاینشتاین"، سناتورهای عالی رتبه دموکرات آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کردند تا در جریان سفرش به واشنگتن با سناتورهای دموکرات آمریکایی دیداری محرمانه داشته باشد تا درباره مسائل مهم به گفت‌وگو بپردازند.

نتانیاهو در داخل و خارج به خاطر تصمیمش برای حضور در کنگره آمریکا و ارائه سخنرانی درباره برنامه اتمی ایران در سوم مارس 2015 به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ این سفر دو هفته پیش از برگزاری انتخابات در اسرائیل و مذاکرات بین‌المللی حساس با تهران صورت می‌گیرد.

نخست وزیر اسرائیل دعوتی از جانب رهبران جمهوری خواه کنگره آمریکا دریافت کرده است که در کنگره به سخنرانی بپردازد؛ اقدامی که نقض پروتکل دیپلماتیک آمریکا محسوب می‌شود.

این دو سناتور عالی رتبه دموکرات آمریکایی در نامه‌ خود برای دعوت از نتانیاهو نوشتند این اقدام غیرمنتظره تهدیدی در تضعیف رویکردهای مهم فراحزبی در قبال اسرائیل است.

منتقدان، نتانیاهو را به این متهم می‌کنند که بیش از آنکه با دولت آمریکا روابط خوبی داشته باشد به دنبال برقراری رابطه با جمهوری خواهان است.

در همین حال بسیاری از دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که در سخنرانی نتانیاهو شرکت نمی‌کنند.

همچنین سناتور دوربین و فاینشتاین علنا نگفتند که آیا قصد دارند در سخنرانی نتانیاهو در کنگره شرکت داشته باشند یا خیر. اوباما نیز اعلام کرده که در جریان سفر نتانیاهو به واشنگتن با وی دیداری نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N743739

وبگردی