آفتاب

موگرینی: اجرای توافق صلح، تنها راه پیش رو در اوکراین است

موگرینی: اجرای توافق صلح، تنها راه پیش رو در اوکراین است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، توافق حاصل شده با میانجیگری اروپا در مساله اوکراین، تنها راه ایجاد صلح در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این باره گفت: ما باید شرایط موفقیت این توافق را فراهم کنیم. این تنها توافقی است که از سوی تمام گروه‌ها امضا شده، مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل است و تنها راهی است که به وسیله آن می‌توان صلح را در اوکراین ایجاد کرد.

این درحالی است که درگیری‌های بین ارتش اوکراین و شورشیان حامی روسیه با وجود آتش بس یک هفته‌ای ادامه یافته است؛ توافقی که برای پایان دادن به درگیری‌هایی ایجاد شده که طی آن‌ها بیش از 5600 تن جان خود را از دست دادند.

موگرینی در ادامه اظهاراتش درباره شرایط اوکراین عنوان کرد: درگیری‌های زیادی وجود دارد که هنوز ادامه دارد. در مقابل آتش بس نیز در نقاط بسیاری در حال اجراست. ما باید تلاش کنیم تا این اقدامات دیپلماتیک نتیجه دهند.

وی افزود: ما باید بیش از این تلاش کنیم. تنها چیزی که اکنون راه حل مساله است ایجاد شرایط متشکل از فشار اقتصادی و سیاسی است.

انتهای پیام

کد N743631

وبگردی