آفتاب

دیدار هیات ائتلاف مخالفان سوریه با مقامات عربستان

دیدار هیات ائتلاف مخالفان سوریه با مقامات عربستان

هیات ائتلاف مخالفان سوریه در سفر خود به عربستان با مسئولان وزارت خارجه این کشور دیدار و با آنها درباره آخرین تحولات سوریه به ویژه طرح فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره حلب گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هیاتی از ائتلاف مخالفان سوریه به ریاست خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان و با حضور هشام مروه و نغم الغادری امروز(سه شنبه) وارد عربستان شد.

در این سفر هیات مخالفان سوریه با مقاماتی از وزارت خارجه عربستان دیدار و گفت و گو کرد.

هشام مروه، معاون خالد الخوجه نشست هیات ائتلاف با مقامات عربستانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مقامات عربستانی بر وحدت اعضای ائتلاف مخالفان و حمایت از آن تاکید کردند.

وی تصریح کرد: هیات ائتلاف مخالفان سوریه طی این نشست طرح جدیدی را در خصوص اقدامات خود و نیازهای ائتلاف ارائه کرد.

مروه افزود: در این نشست به مساله آموزش نظامی مخالفان سوری پرداخته نشد اما عربستان بر حمایت خود از ارتش آزاد و مخالفان "میانه‌رو" در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

عربستان و هیات ائتلاف مخالفان سوریه در این نشست طرح توقف خشونت‌ها در حلب را که توسط استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه مطرح شده، مورد بررسی قرار دادند.

مروه خاطرنشان کرد: عربستان به طور کامل از موضع ائتلاف حمایت می‌کند.

وی گفت: هیات ائتلاف مخالفان طوری ظرف روزهای آتی با استفان دی میستورا برای دریافت توضیحات لازم درباره طرح پیشنهادی وی دیدار خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود که هیات ائتلاف مخالفان پس از عربستان به ترکیه برود.

انتهای پیام

کد N743342

وبگردی