آفتاب

افراد مسلح 30 هزاره را در افغانستان ربودند

افراد مسلح 30 هزاره را در افغانستان ربودند

یکی از مقامات شرکت اتوبوسرانی افغانستان امروز (سه‌شنبه) گفت، افراد مسلح ناشناسی دو دستگاه اتوبوس به مقصد کابل را در جنوب این کشور متوقف کرده و حدود 30 تن از مسافران آنها را که متعلق به اقلیت قومی «هزاره» بودند، ربودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، اقلیت هزاره که عمدتاً شیعه هستند در دهه 1990 میلادی، هنگامی که طالبان زمام امور افغانستان را به عهده داشت، به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. از زمانی که طالبان به دنبال حمله تحت رهبری آمریکا در سال 2001 میلادی از حکومت سرنگون شد، بروز خشونت‌های فرقه‌ای به ندرت رخ داده است اما بسیاری از اعضای اقلیت هزاره همچنان نسبت به تبعیض نژادی و سرکوب از جانب گروه‌های دیگر گلایه دارند.

این مسافران پس از ارائه اسناد و مدارکی که نشان می‌داد آنها متعلق به این گروه اقلیت شیعه هستند، با زور از اتوبوس‌ها پیاده شدند.

نثار احمد، یکی از مدیران این شرکت اتوبوسرانی در شهر قندهار گفت: رانندگان ما توقف کردند چراکه افراد مسلح یونیفورم ارتش به تن داشتند. آنها سپس خواستار مشاهده اسناد و مدارک شدند.

به گفته دیگر مسافران، اکثر افرادی که ربوده شدند جزء اقلیت هزاره بوده‌اند.

طالبان هنوز مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته اما گفت که در این باره تحقیق می‌کند!

معاون رئیس پلیس ولایت زابل، جایی که این آدم‌ربایی صورت گرفته، گفت: سرنوشت این مسافران مفقود شده هنوز مشخص نیست. ما در حال بررسی این مساله هستیم که این گروگان‌ها به کجا برده شده‌اند.

انتهای پیام

کد N743258

وبگردی