آفتاب

سپاسگزاری شهروند ایلامی از پاسخگویی استاندار

سپاسگزاری شهروند ایلامی از پاسخگویی استاندار

جمعه شب در حالی که روزهای متمادی همه دست بر آسمان بودند تا نزولات آسمانی و باران رحمت الهی بر دشت‌ها و کوهها ببارد، ناگهان بارش دانه‌های سفید برف همه را غافلگیر کرد، کمتر کسی انتظار بارش آن هم به صورت برف داشت، به قول خاقانی « زمین به لقمه‌ای در دهان برف تبدیل شده بود»‌.

اما به هر ترتیب هنگام بازگشت از مسیر سرابله در ازدحام خودروهایی دیگر ما هم در برف گیر افتاده بودیم امکان حرکت وجود نداشت گویا به دلیل لغزندگی و همچنین بسته شدن جاده توسط یک تریلی امکان حرکت وجود نداشت، هر کس با هر جایی که می‌توانست تماس می‌گرفت، اما با هر جایی تماس می‌گرفتی پاسخ مشترک بود: «مشترک مورد نظر در دسترس نیست»، اما در این میان هستند کسانی که درد مردم دارند و برای تماس‌های مردمی احترام قائلند.

این آغاز گفت‌وگوی «سمیه مومنی» شهروند ایلامی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام است‌ که ادامه داد: به نظر می‌رسید برف مسئولان را هم غافلگیر کرده است و جاده‌ها یک‌دفعه بسته شده‌اند.

با راهداری، اداره‌ی کل‌ راه‌و شهرسازی‌، مدیریت بحران تماس می‌گیری، باز در دسترس نیستند، شاید آن‌ها هم به قصد مدیریت اوضاع در این حوالی باشند.

از فرط ناچاری با استاندار تماس گرفتم، به محض اولین صدای بوق تلفن استاندار بلافاصله از آنسوی جواب می‌دهد. استاندار بود. وقتی مشکل را مطرح کردم، گفت: مسئولان و راهداری در حال کار هستند و جاده هم باز خواهد شد.

از اینکه استاندار بر خلاف بسیاری از مدیران رده پایین و حتی کارشناسان ادارات به راحتی تلفنش را جواب داد، خوشحال شدم، اما هنگامی که بعد از یک ساعت تلفن من به صدا درآمد، دیدم این بار استاندار است که برای پیگیری وضعیت یک شهروند تماس گرفته است، وضعیت جاده را جویا شد، به خود بالیدم، چون برآمدن چنین استاندارانی نتیجه یک انتخاب بود! انتخابی شادی‌بخش.

«عبدالله بهادری» مدیرکل راه و شهرسازی استان در بیان عملکرد راهداری در روزهای گذشته به ایسنا گفت: راهداران در کمترین زمان ممکن نسبت به برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی محورهای مختلف اقدام کردند و بلافاصله راه‌ها باز شدند و رفت‌وآمد در آن‌ها جریان پیدا کرد.

وی از تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران استان، پلیس‌راه، هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی و سایر دستگاه‌های خدمت رسان در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N743108

وبگردی