آفتاب

کمک 200 میلیون دلاری کویت برای بازسازی غزه

کمک 200 میلیون دلاری کویت برای بازسازی غزه

نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین با اشاره به کمک 200 میلیون دلاری کویت برای بازسازی غزه از حمایت‌های مستمر این کشور از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن چاپ کویت، رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین بر روابط عمیق و برادرانه کویت با رهبران، دولت و مردم فلسطین تاکید و اعلام کرد که کویت مبلغ 200 میلیون دلار را به بازسازی غزه و پروژه‌های مربوط به آن اختصاص داده است.

حمدالله با اشاره به اینکه کویت با پروژه‌های پیشنهادی فلسطین برای بازسازی کامل غزه موافقت کرده گفت: حمایت مالی کویت از طریق صندوق توسعه اقتصادی برای انجام پروژه‌های مربوط به بازسازی منازل مسکونی که به شکل کامل تخریب شده‌اند (200 واحد مسکونی) بازسازی تاسیسات اقتصادی (7 / 6 تاسیسات اقتصادی) بخش کشاورزی،‌اصلاح و بازسازی تاسیسات زیربنایی از اطراف شهرها و پروژه‌ راه‌اندازی خط انتقال آب از شمال غزه به جنوب صورت می‌گیرد.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین افزود: ما با کویت توافق کرده‌ایم ابتدای ماه آینده نشستی با حضور مسئولان دولتی در شهر امان، پایتخت اردن تشکیل شود و در این نشست کارشناسان و متخصصان برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی را براساس شرایط اعلام شده تعیین می‌کنند.

انتهای پیام

کد N742998

وبگردی