آفتاب

درخواست عمار حکیم از گروه‌های عراقی برای بازگشت به روند سیاسی

درخواست عمار حکیم از گروه‌های عراقی برای بازگشت به روند سیاسی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن قدردانی از سفارشات مرجعیت دینی این کشور و عمل کنندگان به این سفارشات، از فراکسیون‌های سیاسی که فعالیت خود را در پارلمان به حالت تعلیق درآورده‌اند خواست تا به روند سیاسی بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنانی بر نیاز عراق به آشتی ملی به عنوان یک اولیت در مرحله کنونی تاکید کرد و گفت: تحولات امنیتی در منطقه و گسترش فعالیت تروریستی داعش در لیبی و مصر مساله‌ای است که ما بارها نسبت به آن هشدار داده بودیم.

وی از سفارشات مرجعیت دینی عراق و طرف‌هایی که به این سفارشات عمل می‌کنند قدردانی کرد و آن رانشان دهنده برخوردی صحیح و دیدگاه مناسب در رابطه با مسائل ملی دانست.

حکیم همچنین از فراکسیون‌هایی که فعالیت خود را در پارلمان و کابینه به حالت تعلیق درآورده‌اند، خواست تا فعالیت خود را از سر بگیرند.

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز در دیدار با سفرای کشورهای عربی در بغداد با آن‌ها درباره آخرین تحولات امنیتی و سیاسی، تلاش‌های دولت‌، نیروهای مسلح و داوطلبان مردمی و حمایت بین‌المللی در جنگ علیه داعش به بحث و گفت‌وگو نشست.

وی بر لزوم ایراد اظهارات مسئولانه که همگان را از خطر گروه‌های تروریستی آگاه کند تاکید کرد و گفت: تنها داعش از عدم وحدت و همکاری ما سود می‌برد به ویژه اینکه ارتشی در اختیار دارد که با برنامه‌ دقیق نظامی کار می‌کند و از طریق نفوذ در میان جوانان با استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی، افکار خود را در همه جا گسترش می‌دهد. برای همین نباید تصور کنیم که یک کشور از خطر داعش و تروریسم دور است؛ تمامی کشورها هدف تروریسم هستند.

سفرای کشورهای عرب نیز در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای ریشه کن کردن تروریسم و تندروی و ادامه حمایت از عراق در مقابله با داعش و بازسازی این کشور تایید کردند.

انتهای پیام

کد N742750

وبگردی