آفتاب

موافقت رژیم صهیونیستی با راه‌اندازی "تشکیلات سایبری" جدید

موافقت رژیم صهیونیستی با راه‌اندازی "تشکیلات سایبری" جدید

یک تحلیلگر امنیتی و نظامی اسرائیلی طی گزارشی اعلام کرد: دولت اسرائیل اندازی یک "تشکیلات سایبری" را برای ورود و ساماندهی جنگ‌های سایبری خود ضروری می‌داند اخیرا با راه اندازی این تشکیلات موافقت کرده است. تشکیلاتی که پیش‌بینی می‌شود مسوولیت هماهنگی و اداره تمام گردان‌های دفاعی اینترنتی را که هم‌اکنون در حال فعالیت در ارتش و دستگاه‌های امنیتی هستند، برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه عبری‌ زبان یدیعوت آحارانوت، یوسی میلمن، یکی از تحلیلگران امنیتی و نظامی اسرائیلی در گزارش خود نوشت: راه اندازی یک تشکیلات سایبری کار آسانی نیست بلکه در پشت پرده آن جنگ کوبنده و همه‌گیری وجود دارد و دستگاه شاباک نیز با تشکیل این تشکیلات جدید مخالف است.

این در حالی است که دستگاه امنیت داخلی مسوولیت امنیت اسرائیل را به طور کامل بر عهده دارد و خواهان حفظ قدرت خود است.

شاباک و همچنین آژانس امنیت ملی اسرائیل نیز به خوبی می‌دانند که اگر قدرت همچنان در دست دستگاه اطلاعات باقی بماند، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

در پی آن تمام نهادهای جامعه مدنی مثل بیمارستان‌ها و شرکت‌ها از اجرای عملیات‌ «شاباک» پیرامون حمایت از حساب‌های کاربری خود را با نگرانی روبه‌رو می‌کند و چراکه این نهادها ترس این را دارند که به این بهانه اسرار شغلی و تجاری‌شان فاش شود.

انتهای پیام

کد N742639

وبگردی