آفتاب

نزدیکان منصور هادی از شکست کودتا علیه وی در عدن خبر دادند

نزدیکان منصور هادی از شکست کودتا علیه وی در عدن خبر دادند

منابع نزدیک به رئیس جمهوری یمن مدعی شدند که بامداد امروز (سه شنبه) کودتایی از سوی گارد ریاست جمهوری یمن علیه عبد ربه منصور هادی در عدن انجام شد، که با ورود نیروهای وفادار به وی ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری "الیمن الآن"، منابع مذکور اعلام کردند که نیروهای گارد ویژه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن که از سوی نیروهای موسوم به کمیته‌های مردمی حمایت می‌شود، تلاشی نظامی برای کودتا علیه هادی و محاصره مقر اقامت وی در منطقه معاشیق در حومه عدن را ناکام گذاشتند.

این منابع افزودند: بیش از 100 افسر و سرباز گارد ریاست جمهوری تلاش کردند تا منزل هادی را محاصره کنند،‌ اما محافظان ویژه وی که از سوی کمیته‌های مردمی در عدن حمایت می‌شوند، این 100 تن را محاصره کرده و برخی از آنها را بازداشت کردند.

عبد ربه منصور هادی چندی پیش محل اقامت خود در صنعاء را ترک کرد و به عدن رفت. همچنین اعلام شده است که وی می‌خواهد عدن را به عنوان پایتخت موقت یمن اعلام کند.

منصور هادی که با ورود حوثی‌ها به پایتخت و شکست مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع از سمتش استعفا داده بود، روز گذشته رسما استعفای خود را پس گرفت. کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از اقدام هادی در خروج از صنعاء و رفتن در عدن استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N742584

وبگردی