آفتاب

درخواست دمشق از سازمان ملل برای محکومیت عملیات نظامی ترکیه در سوریه

درخواست دمشق از سازمان ملل برای محکومیت عملیات نظامی ترکیه در سوریه

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه از دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواست تا عملیات نظامی اخیر ترکیه در سوریه را محکوم و اقداماتی فوری را علیه آنکارا اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه که آن‌ها را برای بان کی مون، ‌دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاد، اعلام کرد: ترکیه تنها به حمایت از داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده اکتفا نکرد بلکه در تاریخ 22 فوریه 2015 تجاوز آشکاری را علیه سوریه با منتقل کردن صدها سرباز و تجهیزات جنگی و نظامی به خاک دمشق انجام داد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: تجاوز ترکیه به سوریه تجاوز آشکاری علیه خاک این کشور و حاکمیت آن است. دولت ترکیه دست به اقدامی زده که با تمامی قوانین بین‌المللی در تضاد است، برای همین سازمان ملل باید اقدامات فوری را با توجه به منشور این سازمان و قطعنامه‌های شورای امنیت اتخاذ کند.

نیروهای ویژه ترکیه بامداد روز یکشنبه بقایای پیکر سلیمان شاه، جد بنیانگذار سلسله عثمانی را از سوریه خارج و به ترکیه منتقل کردند.

ارتش ترکیه و دستگاه اطلاعاتی این کشور برای این عملیات مخفیانه سنگ تمام گذاشتند تا بدون هیچ مشکلی انجام شود. آنکارا برای اجرای این عملیات 527 نظامی را با 39 تانک و 57 نفربر زرهی و با هماهنگی با پیشمرگ‌های کرد مستقر در کوبانی راهی شمال سوریه کرد که این نفرات با بالگردهای توپدار ارتش و هواپیماهای بدون سرنشین حفاظت می‌شدند.

انتهای پیام

کد N742307

وبگردی