آفتاب

شستشوی دست‌ها راهکار کاهش عفونت‌های بیمارستانی

شستشوی دست‌ها راهکار کاهش عفونت‌های بیمارستانی

مدیر برنامه عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی قابل پیشگیری است گفت: عفونت‌های بیمارستانی به دلیل گسترش بیماری‌های نوپدید و افزایش مقاومت‌های میکروبی رو به گسترش است و هرجا خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود نیاز به کنترل عفونت هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، دکتر حسین معصومی‌اصل در سمینار مدیریت عفونت‌های بیمارستانی در دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: طبق آمارهای بدست آمده از 14 کشور جهان، 7.8 درصد عفونت‌های بیمارستانی گزارش شده که این میزان به بیش از چهار میلیون نفر آسیب رسانده است.

وی گفت: بیشترین شیوع عفونت‌های بیمارستانی در گروه های سنی 65-15 سال گزارش شده که میزان مرگ و میر در افراد 65 سال به بالا دارای فراوانی بیشتر بوده است.

به گفته وی، در میان عفونت‌های بیمارستانی، عفونت‌های تنفسی بیش از دیگر انواع عفونت باعث مرگ و میر شده است.

وی افزود: عفونت‌های بیمارستانی به دلیل گسترش بیماری‌های نوپدید و افزایش مقاومت‌های میکروبی رو به گسترش است و هرجا خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود نیاز به کنترل عفونت هست.

وی تصریح کرد: 80 درصد عفونت‌ها در زخم‌های جراحی، بیماری‌های تنفسی، خونی و ادراری بروز می‌کند و البته ۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی هم با اقداماتی قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در خصوص عفونت‌های بیمارستانی، اظهار کرد: اولین و موثرترین اقدام در پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی شستشوی دست‌هاست.

به گفته وی جهت تقویت گزارشات صحیح در خصوص عفونت‌های بیمارستانی، بایستی با گزارشات ارائه شده به صورت صحیح و با رویکرد تشویقی برخورد کرد و بدنبال مقصر نباشیم.

انتهای پیام

کد N741785

وبگردی