آفتاب

محکومیت زندان برای 2 هنرمند تایلندی به خاطر توهین به پادشاه

محکومیت زندان برای 2 هنرمند تایلندی به خاطر توهین به پادشاه

یکی از دادگاه‌های تایلند امروز(دوشنبه) دو هنرمند تئاتر را به خاطر توهین به پادشاهی این کشور به دو سال و نیم زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس‌، این دو هنرمند تئاتر تهیه‌کننده نمایشی تحت عنوان "عروسک گرگ" هستند که درباره یک پادشاه خیالی و مشاورش است.

قانون تایلند سخت‌گیرترین قانون جهان محسوب می‌شود برای هر کسی که به پادشاهی این کشور افترا بزند،‌ توهین کند و یا آن را تهدید کند مجازاتی از سه تا 15 سال حبس تعیین کرده است هر کس می‌تواند در این خصوص نزد پلیس شکایتی تنظیم کند و این اتهام به عنوان سلاحی برای سرکوب دشمنان سیاسی استفاده شده است.

شاکی این پرونده گروهی است که خود را «شبکه رویال هشدار حفاظت سلطنتی» می‌نامند.

این دو هنرمند‌، فارغ التحصیلان دانشگاه هستند که هر دو در دهه دوم زندگی خود به سر می‌برند و اوت سال گذشته میلادی در زندان بودند ودرخواست‌های وثیقه آن‌ها بارها از سوی یکی از دادگاه های بانکوک رد شده بود. هر دو آن‌ها در دسامبر سال گذشته میلادی گناهکار شناخته شدند.

یکی از قضات دادگاه کیفری بانکوک هنگام اعلام این حکم گفت،‌ در متن این نمایش به پادشاهی تایلند توهین و افترا زده شده و در مقابل تعداد بسیار زیادی تماشاچی اجرا شده است.

وکیل این دو هنرمند گفت،‌ بعید است که موکلانش درخواست تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام

کد N741097

وبگردی