آفتاب
امروز در صحن علنی؛

قیمت فرآورده‌های نفتی مشمول مالیات٬ ۵درصد افزایش یافت

قیمت فرآورده‌های نفتی مشمول مالیات٬ ۵درصد افزایش یافت

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی در توسعه پالایشگاه‌ها اقدام خواهد کرد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میپعانات گازی در توسعه پالایشگاه‌ها اقدام خواهد کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ امروز در صحن علنی مجلس٬ در جریان بررسی موارد ارجاعی از لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور به کمیسیون تلفیق، یک بند از آن را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق بند مذکور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شد، نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و می‌عانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده اقدام کند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین موظف شد٬ منابع مورد نیاز را از محل افزایش ۵ درصد به قیمت هر لیتر فرآورده نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال به مصرف برساند؛ این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و این منابع مشمول مالیات با نرخ صفر است.

کد N740946

وبگردی