آفتاب

"افزایش چشمگیر فروش تسلیحات به کشورهای خاورمیانه"

"افزایش چشمگیر فروش تسلیحات به کشورهای خاورمیانه"

شرکت انگلیسی تولید تسلیحات "سیستم‌های BAE" اعلام کرد، افزایش مشارکت کشورهای خاورمیانه در جنگ علیه داعش موجب شده است تا تقاضا برای خدمات پشتیبانی جهت خرید تسلیحات و هواپیماهای قبلا فروخته شده در این منطقه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، یان کینگ، مدیر اجرایی شرکت "سیستم‌های BAE" با اعلام هزینه‌های 2014 شرکت مذکور در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش درخواست سلاح و خدمات پشتیبانی روبه‌رو هستیم و شما نمی‌توانید اجازه دهید که عملکردتان در شرایطی که مردم به این دارایی‌ها نیاز دارند، تغییر کند.

کینگ افزود: برای اولین بار در خاورمیانه کشورهای بزرگ در حال استقرار تجهیزاتشان علیه داعش هستند.

نیاز به عملیات‌های فوری و درخواست برای حمایت و پشتیبانی افزایش یافته است و این در دستور کار آنها قرار گرفته است.

مصر به سایر کشورهای خاورمیانه از حمله بحرین، اردن، قطر، عربستان و امارات پیوسته و در جنگ علیه داعش مشارکت می‌کند. عربستان سعودی نیز از هواپیماهای پاناویا تورنادی (Panavia Tornadi) استفاده می‌کند که از سوی شرکت بی‌ای ای تامین شده بود. این کشور همچنین بر روی یورو فایتر تیفونز سرمایه‌گذاری کرده است اما مشخص نیست که آیا از این نوع جنگنده در حملات استفاده می‌شود یا خیر.

سرویس پشتیبانی BAE برای عربستان سومین بازار بزرگ پس از انگلیس و آمریکا محسوب می‌شود، همچنین عمان 12 هواپیمای تایفون سفارش داده است و همانند ریاض از این شرکت انگلیسی در گذشته سلاح خریده است.

به گفته مدیر اجرایی شرکت تولید کننده تسلیحات انگلیسی، افزایش فعالیت‌های داعش و جنگ کنونی در اوکراین بدین معناست که دولت‌ها همچنان هزینه‌های نظامی را به رغم تدابیر ریاضتی افزایش دهند.

انتهای پیام

کد N740915

وبگردی