آفتاب
برای مقابله با گروه‌های افراطی انجام می‌گیرد؛

آغاز تمرینات آماده‌سازی 1500 نیروی امنیتی عربستان از روز چهارشنبه

آغاز تمرینات آماده‌سازی 1500 نیروی امنیتی عربستان از روز چهارشنبه

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که 1500 نیروی امنیتی این کشور روز چهارشنبه به مدت 21 روز نخستین تمرینات مشترک آماده سازی خود را با هدف بالا بردن سطح هماهنگی خود به منظور جلوگیری از گسترش گروه‌های افراطی آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اردنی الدستور، منصور الترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیت داخلی عربستان با مشارکت 1500 نیروی امنیتی دیگر آن هم با نظارت شاهزاده محمد بن نایف، جانشین ولیعهد و وزیر کشور عربستان در مرزهای شمال کشور تمرینات آماده سازی خود را آغاز خواهند کرد.

منصور الترکی تصریح کرد: این تمرین آماده سازی آغازی برای انجام مسئولیت نیروهای امنیتی آن هم برای برقراری ثبات و امنیت عربستان و بالا بردن سطح امنیتی کشور و آمادگی نیروهای امنیتی است تا آن‌ها بتوانند با افزایش سطح هماهنگی میان خود از رشد و پیشروی چشمگیر گروه‌های افراطی و تلاش‌های آنان برای ضربه به امنیت عربستان جلوگیری و با آن‌ها مقابله کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای شرکت کننده در این تمرینات، شامل نیروهای گارد مرزی، نیروهای امنیت ویژه و گشتی‌های امنیتی، نیروهای امنیت و دفاع مدنی و مرکز فرماندهی وزارت کشور و همراهی یک هیات عالی از امنیت صنایع و گمرک کشور است.

منصور الترکی افزود: این تمرینات به منظور مبارزه با حملات گروه‌های تروریستی به گذرگاه‌های مرزی زمینی کشور و همچنین به منظور تحت نظر قرار دادن فعالیت‌ اعضای گروهک‌های تروریستی در کشور و جلوگیری از حملات احتمالی این گروهک‌ها به تاسیسات دولتی، امنیتی، خدماتی،‌ صنعتی کشور و یا مناطق مسکونی عربستان است.

انتهای پیام

کد N740690

وبگردی