آفتاب
مذاکره کننده ارشد چین اعلام کرد

دور بعدی مذاکرات آخر ماه جاری

دور بعدی مذاکرات آخر ماه جاری

سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چین این دور از مذاکرات را فشرده و عملگرایانه توصیف کرد.

سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چین این دور از مذاکرات را فشرده و عملگرایانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ چون سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای چین با اشاره به این دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه در ژنو، گفت: این رایزنی‌ها فشرده و عملگرایانه بوده است.

وانگ چون همچنین اظهار کرد: آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای در فضایی خوب برگزار شد و همه طرف‌های مذاکره کننده رایزنی‌های سازنده‌ای را در خصوص مسائل اصلی باقیمانده انجام دادند.

سرپرست تیم مذاکره کننده چین گفت: تمام طرف‌ها توافق کردند دور بعدی مذاکرات را آخر ماه جاری برگزار کنند اگرچه هنوز تصمیمی درباره زمان دقیق و محل برگزاری آن گرفته نشده است.

وی افزود: همزمان که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران به پایان مهلت خود نزدیک می‌شود مسائل جزئی باقیمانده حساس‌تر و چالش‌های بیشتر شده است که دستیابی به راه‌حل سیاسی را ضروری‌تر می‌کند.

وانگ چون تأکید کرد: چین امیدوار است تمام طرف‌های مذاکره‌کننده اعتماد خود را تقویت کنند، تلاش بیشتری از خود نشان دهند و انگیزه سیاسی بیشتری به مذاکرات تزریق کنند تا راه رسیدن به یک توافق جامع برد-برد را هموار کنند.

به گزارش شینهوا،‌ مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه به منظور ادامه مذاکرات هسته‌ای‌شان در ژنو با یکدیگر دیدار کردند تا بتوانند به یک راه‌حل جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های این کشور برسند.

این کشورها بیش از یک سال است که برای رسیدن به این راه‌حل تلاش می‌کنند و اکنون تا آخر ژوئن سال 2015 فرصت دارند که به توافق جامع نهایی دست پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N740429

وبگردی