آفتاب
جهت تأمین نظر شورای نگهبان

موادی از طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه اصلاح شد

موادی از طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز دوشنبه و در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب کردند که طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه‌های علمیه ظرف مدت 6 ماه به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در آغاز هفتمین روز از بررسی طرح بودجه 94 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مواد مقررت مالی دولت را برای تأمین نشر شورای نگهبان اصلاح می‌کردند مصوب کردند، به منظور توسعه و پیشرفت حوزه‌های علمیه با رعایت معماری اسلامی و ایرانی در سراسر کشور حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور بالأخص در مناطقی از کشور که فاقد حوزه بوده و امکان راه‌اندازی و توسعه آن وجود دارد به پیشنهاد مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه از طریق سازوکار مندرج در ماده 32 این قانون به تصویب برسد.

در این مصوبه پیش‌بینی شده که برنامه احداث مراکز و مدارس علمیه در قوانین بودجه سنواتی ذیل فصل آموزش درج و اعتبارات مربوط پیش‌بینی شود.

نمایندگان همچنین ماده دیگری از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را برای تأمین نظر شورای نگهبان به این شرح اصلاح کردند: فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امام‌زاده‌ها، خانه‌های علم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، فاضلاب، ‌برق و گاز معاف می‌باشند.

به موجب این مصوبه این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آن‌ها نیست.

نمایندگان در ادامه برای رفع ایراد شورای نگهبان واژه وبگاه که مصوبات پیشین خود آورده بودند را به پایگاه مجازی اطلاع‌رسانی اصلاح کردند.

همچنین به موجب رأی مجلس؛ بند الف ماده الحاقی 45 از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت تأمین نظر شورای نگهبان از متن این طرح حذف شد.

انتهای پیام

کد N740352

وبگردی