آفتاب

مک‌کین: از عملکرد خودم،اوباما و کشورم در قبال بحران اوکراین خجالت می‌کشم

مک‌کین: از عملکرد خودم،اوباما و کشورم در قبال بحران اوکراین خجالت می‌کشم

سناتور شناخته شده آمریکایی درباره عملکرد دولت واشگتن در قبال بن بست موجود میان روسیه و اوکراین گفت: من از خودم، کشورم و رئیس‌جمهوری آمریکا به این خاطر که نمی‌توانند به این مردم کمک کنند، خجالت می‌کشم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور "جان مک کین"، در مصاحبه‌ای با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری سی بی‌ اس، ناامیدی و یاس خود را بابت این مساله که چگونه آمریکا و قدرت‌های بزرگ همچون فرانسه وآلمان در متوقف کردن پیشروی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوکراین ناکام مانده‌اند، ابراز داشت.

وی افزود: معتقدم که "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه برای نخستین بار در 70 سال گذشته جدایی یک کشور از اروپا را مشروع کردند و این خجالت آور است. پوتین هیچ هزینه‌ای بابت این مساله نپرداخته است.

سناتور مک کین از تامین تسلیحات برای دولت اوکراین به منظور کمک به مقابله با جدایی طلبان حامی مسکو و نیروهای روسی در شرق اوکراین حمایت کرد و افزود: اوکراینی‌ها از آمریکا اعزام نیروی زمینی درخواست کرده‌اند و تنها برای دفاع از خودشان از آمریکا سلاح خواسته‌اند. ولادیمیر پوتین می‌خواهد اوکراین بخشی از اروپا نباشد و در این راه موفق بوده است. این واقعا فصل تاریکی در تاریخ ائتلاف محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N740320

وبگردی