آفتاب

انبار بزرگ ضایعات پارچه و الیاف مبل در آتش سوخت

انبار بزرگ ضایعات پارچه و الیاف مبل در آتش سوخت

آتش سوزی گسترده انبارضایعات نخ و پارچه مبل که در شهرک صنعتی چهاردانگه رخ داد پس از سه ساعت تلاش نیروهای سه ایستگاه آتش نشانی تهران و همچنین نیروهای آتش نشانی چهاردانگه و اسلام شهر مهارو خاموش شد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جرییات این حریق گفت :ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه صبح دیروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر آتش سوزی در یک سوله، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۱۲، ۶۵ و ۳۸ تهران و نیز نیروهای آتش نشانی چهار دانگه و اسلامشهر را به همراه دو دستگاه تانکر آب و یک دستگاه خودروی فوماتیک ایستگاه ۱۲ و خودروهای حامل دستگاه تنفسی ایستگاه ۲۲ به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی چهار دانگه، جعفر آباد اعزام کرد.

وی افزود : محل آتش سوزی، انباری به وسعت یک هزار مترمربع بود که تقریبا نیمی از آن مسقف و ارتفاعش تا سقف، ۵ متر بود و نیم دیگر این مکان هم به صورت محوطه باز بود.

ملکی ادامه داد : در انبار مسقف و محوطه بازآن مقدار فراوانی ضایعات انواع پارچه، نخ، الیاف و کاموا که در صنعت ساخت مبلمان بکار می رود بصورت کاملا غیر اصولی انبار شده بود که آتش سوزی از قسمت انبارمسقف آن شروع شد و هر آن احتمال می رفت آتش به داخل حیاط و پارچه های دپو شده در آنجا کشیده شود.

به گفته وی : آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی وبا تمام توان و تجهیزات موجود از تمامی جهات به مقابله با شعله های آتش پرداخته و از سرایت آن به محوطه باز انبار و نیزکارگاه های اطراف جلوگیری کردند.

این مدیر عملیات آتش نشانی تصریح کرد: وزش شدید باد در محل، روند کار آتش نشانان در مبارزه با آتش سوزی را با مشکل مواجه کرده بود ولی آنان با تلاش مضاعف خود توانستند بر مشکلات پیش رو فائق آمده و شعله های آتش را فرو نشانند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به چیدمان نامناسب اجناس و گونی های حاوی پارچه و الیاف در محل که تا سقف سوله چیده شده بود و نیزعدم امکان دسترسی آتش نشانان به نقاط آتش گرفته، با بکارگیری لودر قسمتهایی از دیوار این مکان تخریب شد و نیروها با دسترسی به محل های آتش گرفته ونیز تخلیه اجناس در حال سوختن به مکان امن، سرانجام این آتش سوزی به طور کامل خاموش شد.

 در خلال عملیات و کار آتش نشانان، براثر فرو ریختن قسمتی از دیوار بر روی یک نفر از آتش نشانان شهرستان چهار دانگه، وی از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.

تحقیقات برای  بررسی علل بروز این آتش سوزی و همچنین برآورد خسارات وارده از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است.

کد N740217

وبگردی