آفتاب
در صورت ادامه عدم پرداخت درآمدهای مالیاتی فلسطین؛

محمود عباس به هماهنگی امنیتی با رژیمی صهیونیستی پایان می‌دهد

محمود عباس به هماهنگی امنیتی با رژیمی صهیونیستی پایان می‌دهد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت درآمدهای مالیاتی بلوکه شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، هماهنگی امنیتی را با این رژیم متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل شعث، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبران اروپایی اعلام کرده که مسئولان فلسطینی این مساله را در نشست هفته آتی خود مورد بررسی قرار می‌دهند.

شعث همچنین از آمریکا خواست تا بر اسرائیل برای تحویل درآمدهای مالیاتی بلوکه کرده فشار بیاورد و با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در خصوص بازداشت‌ها در کرانه باختری و مسائل امنیتی دیگر همکاری کند.

این عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد که تشکیلات خودگردان ناگزیر به توقف همکاری امنیتی خود با اسرائیل خواهد شد چرا که اسرائیل در روز روشن اموال ما را می‌دزدد و تا کنون تحویل 280 میلیون دولار ما را طی دو ماه گذشته به تعویق انداخته و این مساله بر عملکرد تشکیلات خودگردان تاثیر می‌گذارد و آن را با خطر ورشکستگی روبه‌رو می‌سازد.

اخیرا جان کری، ‌وزیر خارجه آمریکا نیز نگرانی خود را نسبت به عدم توانایی تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام فعالیت‌های مطلوب در صورت عدم تحویل درآمدهای مالیات‌های بلوکه شده توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی از ماه میلادی گذشته در واکنش به اقدامات فلسطینی‌ها جهت پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی پرداخت این اموال را به تشکیلات خودگردان به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام

کد N740213

وبگردی