آفتاب

جنگ علیه داعش محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا در کویت

جنگ علیه داعش محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا در کویت

وزیر دفاع جدید آمریکا امروز (دوشنبه) نشستی را با مسئولان برجسته ارتش و دیپلمات‌های آمریکایی برای برگزاری مذاکرات در کویت در خصوص جنگ علیه داعش برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "اشتون کارتر"، وزیر دفاع جدید آمریکا اعلام کرد که امیدوار است این مذاکرات که تقریبا ظرف شش ساعت آتی برگزار می‌شود، به ارزیابی جنگ علیه داعش کمک کند.

کارتر در جریان اولین سفری که پس از تصدی پست وزارت دفاع داشته است در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من تلاش می‌کنم تا اوضاع در عراق، سوریه و به طور کلی منطقه را مورد ارزیابی قرار دهم.

این نشستی که کارتر و اردوگاه ارتش آمریکا در کویت برگزار خواهد کرد در حالی صورت می‌گیرد که جنجال شدیدی در آمریکا در خصوص استراتژی واشنگتن وجود دارد چرا که منتقدان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌گویند که این استراتژی از لحاظ نظامی به حدی محدود است که موفقیت آمیز بودن آن تضمین نمی‌شود.

از بین شرکت کنندگان در این نشست می‌توان به ژنرال "لوئید آستین"، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و "جان آلن"، هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش و سفیران آمریکا در چندین کشور اشاره کرد.

یک مسئول برجسته در وزارت دفاع آمریکا که به همراه کارتر در این سفر حضور دارد، اعلام کرد که این نشست راهی برای جمع آوری اطلاعات بوده و نشانه نگرانی در خصوص استراتژی آمریکا یا اقدامی برای اصلاح آن نیست.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: من پیش بینی نمی‌کنم که استراتژی ما به صورت کامل مجددا تدوین شود. این نشست بر روی نقش نیروهای زمینی آمریکایی در عراق برای دادن مشورت‌ها و آموزش نیروها و همچنین تلاش‌های نظامی آمریکا در حملات ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه و عراق متمرکز است.

کارتر نیز در سخنانی عنوان داشت: من همواره به گرفتن مشورت از مقامات نظامی مان در خصوص دستیابی به بهترین روش برای رسیدن به موفقیت روی باز نشان می‌دهم و این چیزی است که روی خواهد داد.

انتهای پیام

کد N740171

وبگردی