آفتاب

اکرمی: سال 93 سالی آرام را پشت سر گذاشتیم/شاهد ثبات نسبی هستیم

اکرمی: سال 93 سالی آرام را پشت سر گذاشتیم/شاهد ثبات نسبی هستیم

اکرمی در ارزیابی از نحوه تحقق شعار سال گفت: باید از مردم بپرسیم در سال 93 چطور با شعار سال برخورد کردند یعنی آیا نسبت به آن نگاه مثبت یا منفی، یا بی‌تفاوت داشتند و یا با آن برخورد مسئولانه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا،در ارزیابی از نحوه تحقق شعار امسال با عنوان اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: این شعار شامل همه مردم می‌شود یعنی همه باید به اقتصاد و فرهنگ بهای بیشتری دهیم. چون همه عضو یک خانواده هستیم و به طور جدی باید در حوزه‌ی اقتصاد تصمیم بگیریم.

وی تصریح کرد: در بازکردن عنوان سال برای مردم مشکل داشته‌ایم چرا که باید به مردم می‌گفتیم که در زمینه کنترل مسکن دقت بیشتری داشته باشند و توجه بیشتری به رشد تولید داشته باشند. یعنی به کالای داخلی بها دهند و در صورت ضرورت به کالای خارجی بپردازند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامگذاری‌های سال را باید عام و فراگیر ببینیم و به طور مثال سراغ این نرویم که دولت در بخش اقتصاد یا فرهنگ چه کرده است و یا عزم ملی و مدیریت جهادی داشته است یا خیر؟ گفت: در سال 93 سالی آرام را پشت سر گذاشتیم و از روزی که آقای روحانی مسئولیت را پذیرفتند شاهد آرامش و ثبات نسبی هستیم. یعنی این طور نیست که وقتی شب می‌خوابیم نگران قیمت سکه و ارز و طلا برای روز بعد باشیم. البته نوسان وجود داشته است اما آرامش و ثبات را شاهد بودیم.

اکرمی با بیان اینکه در سال گذشته تورم از بالای 40 درصد به حدود 17 درصد رسیده است، خاطر نشان کرد:‌ رشد منفی در یک سال گذشته از بین رفته و ادعای رشد مثبت مطرح می‌شود و حتی گفته می‌شود به سمت برطرف کردن رکود می‌رویم و تورم در جامعه کاهش یافته است که تمام این موضوعات ملموس است اما مورد قبول مردم نیست و هنوز مردم معتقد هستند که گرانی و گران فروشی در جامعه وجود دارد که به دلیل نبود نظارت جامع و رخ دادن برخی سوء استفاده‌هاست.

این فعال سیاسی با اشاره به افزایش قیمت مرغ طی یک ماه گذشته بدون دلیل قانع کننده گفت: این موضوع نشان می‌دهد عده‌ای با جامعه بازی می‌کنند و ما هم بازی می‌خوریم. چرا که مصرف کنندگان حاضر نیستند خودشان کنترل‌کننده باشند و به جای برخورد مناسب حرص می‌زنند.

وی تاکید کرد: قیمت‌ها در بازار باید توسط مردم کنترل شود. چون دولت نمی‌تواند بالای هر مغازه و خانوار یک ناظر بگذارد در حالی که به نظر می‌رسد مردم آن طور که باید توجیه نشدند و یا اهمیت نمی‌دهند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع دولت کار خود را انجام می‌دهد البته مسائل بین‌المللی از قبیل مذاکرات هسته‌ای، تحریم و کاهش قیمت نفت در کار دولت تاثیر گذار است و باید بدانیم کاهش قیمت نفت مربوط به اقتصاد فرهنگ و عزم ملی و میدیرت جهادی نمی‌شود. چرا که بازیگران بین‌المللی ناگهان برای متوقف کردن مذاکرات موضوع کاهش قیمت نفت را مطرح کردند که قطعا روی کالاهای دیگر اثر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N740123

وبگردی