آفتاب
آیت الله علم الهدی:

«تحجر» ابزار استکبار برای تخریب و مبارزه با اسلام است

«تحجر» ابزار استکبار برای تخریب و مبارزه با اسلام است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: استکبار جهانی برای تخریب چهره دین و جلوگیری از روند رو به گسترش اسلام در جهان از ابزاری به نام تحجر استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه یکشنبه در دومین همایش ملی با عنوان «تحجر و اسلام آمریکایی» در تالار همایش نور مشهد گفت: در حال حاضر تحجر و افراطی گری به ابزاری در دست استکبار برای مقابله با اسلام تبدیل شده است.

تحجر یعنی اسلام آمریکایی

امام جمعه مشهد با بیان اینکه استکبار جهانی برای تخریب و سد کردن نفوذ اسلام در جهان از تحجر برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می‌کند اذعان کرد: شیطانی‌ترین و متحجرترین جریان انحرافی، سلفی‌گری است که ساخته و پرداخته دست استکبار و با هدف تغییر اسلام تا به امروز در اختیار دشمن بوده است.

وی افزود: استکبار امروزه در قالب تحجر در موازین دین اسلام به نفع خود تغییر ایجاد می‌کند و متأسفانه برخی از کشور‌های مسلمان از این تغییرات پیروی می‌کنند.

وی با بیان اینکه استکبار از سلفی‌گری به عنوان نماد قدرتمند تحجر در اسلام  حمایت کرده و برای ضربه زدن به اسلام آن را پایه ریزی کرده است ادامه داد: وهابیت نیز با تاثیر پذیری از آن به عنوان یک قدرت سرکوب گر در جامعه توسط انگلیسی ها علیه مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در حال حاضر افرادی که  پول‌های کلانی را از بیت المال به چنگ آورده‌اند و به دنبال خوشگذرانی و زندگی مرفه هستند زمانی که شرایط را فراهم نمی‌بینند دست به ایجاد و گسترش تحجر در جامعه می‌زنند تا کار خود را اسان کنند.

وی تاکید کرد: در اسلام، جریانات خوشگذران، مادی‌گرا و تجمل‌گرا در بستر تحجر قرار دارند و انقلاب اسلامی با این اندیشه مخالف است.

وی با تاکید بر این موضوع که در انقلاب اسلامی این قشر نمی‌تواند دوامی داشته باشد اذعان کرد: افرادی به بهانه اینکه دیگر اصول اسلام که در یک هزار و ۴۰۰ سال پیش معرفی شده پیاده نمی‌شود به سمت تحجر می‌روند.

علم الهدی افزود: تحجر با پیدایش راهکارهای جدید برای دستورات اصیل اسلام مخالف است و در راستای افکار خود راهکار تبیین می‌کند اما باید اذعان داشت که اصول اسلام پایان‌ناپذیر بوده و راهکار اجرایی هر دوره باید از دل دستورات اسلام شناسایی شود.

وی یاداور شد: مفهوم سیاسی تحجر را می‌توان انقلاب ناپذیری عنوان کرد و لذا افرادی که در جامعه برخی پیشرفت‌ها و تغییرات برایشان غیر قابل قبول است باید گفت همان اشخاصی هستند که ذهن آنها دارای رسوبات است.

تحجر ریشه ای تاریخی دارد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تحجر ریشه ای تاریخی دارد بیان کرد: با بررسی تاریخ اسلام می توان مشاهده کرد که تحجر در صدر اسلام نیز  وجود داشته و این موضوع در زمان جاهلیت اعراب به خوبی نمایان بود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ نیز گروهی همواره با گفته های انبیاء و پیامبران مخالفت می‌کردند افزود: این افراد که حاضر به پذیرفتن و قبول ولایت نبود خود سرآغازی برای تحجر بودند.

وی با بیان اینکه همزمان با مبعوث شدن یک پیامبر از جانب خداوند عده ای نیز منجر به پیدایش جریان مخلف و کجروی در این راستا می شدند اذعان کرد: در زمان حضرت موسی(ع) نیز برخی افراد مردم را می ترساندند و می‌گفتند این فرد که به عنوان پیامبر خود را معرفی می‌کند برای گرفتن خانه‌های شما آمده است و متاسفانه به دلیل حاکم بودن تحجر بر جامعه برخی مردم این سخنان را باور می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بعثت رسول مکرم اسلام نیز گفت: در زمان پیامبر نیز مشرکان با بیان اینکه تو به دنبال جدایی ما از خدایان هستی با تحجر حاکم  سخنان پیامبر را نمی‌پذیرفتند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای بعثت پیامبر و حاکم شدن انقلاب اسلامی در مدینه، جریانی سبب کجروی خلافت در بعد از رحلت پیامبر(ص)  شد که عامل اصلی آن تحجر بود.

وی با بیان اینکه در زمان به حکومت رسیدن حضرت علی(ع) تحجر سطح وسیعی از جامعه را فرا گرفته بود اذعان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) با تحجر در اسلام مقابله کرد و پس از رحلت رسول مکرم اسلام سعی کرد تا رسوبات تحجر را از سطح جامعه بزداید.

امام جمعه مشهد گفت: با وجود اینکه ایشان جریان سیاسی و اجتماعی را مانند زمان پیامبر(ص) طلب می کردند اما بسسیاری از جریان‌ها و گروه ها به دلیل تحجر به مقابله با اندیشه وی بر آمدند.

تحجر ریشه اسلام و انقلاب را می خشکاند

آیت الله علم الهدی همچنین با بیان اینکه تحجر ریشه اسلام و انقلاب را می خشکاند ادامه داد: برخی از افراد که در حال حاضر دچار تجر شده اند اعتقاد دارند که اسلام امروزی پاسخگوی نیاز جامعه و زندگی آنها نیست.

وی گفت: کشورهای استکباری به ویژه آمریکا و انگلیس با استفاده از همین حربه و به ویژه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی سرکوب امت اسلامی را به دست امت در دستور کار قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این موضوع که اگر در برابر تحجر هم چون سد محکمی مقاومت نشود ریشه انقلاب بلکه ریشه اسلام خشکیده می شود افزود: اسلام به نقطه‌ای رسیده است که جبهه‌ای از کفر در برابر آن تشکیل شده است.

وی یادآور شد: افرادی که به این انقلاب واقعا عقیده دارند باید در برابر دشمن بایستند و افرادی نیز که به این انقلاب شک دارند باید از این حوزه خارج شوند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: متحجری که به انقلاب شک دارد به ایستادگی ما در مقابله با استکبار ضربه می‌زند و این افراد دانسته یا نادانسته در جبهه‌ دشمن قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد بهترین راه برای شناسایی فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور را بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: رهنمود های عنوان شده توسط امام راحل و رهبری موضوعاتی شعاری و احساسی نیست بلکه نکاتی راهبردی و حساس در جامعه هستند.

کد N740119

وبگردی