آفتاب

دو دور مذاکره صالحی - مونیز در روز سوم مذاکرات ژنو

دو دور مذاکره صالحی - مونیز در روز سوم مذاکرات ژنو

علی اکبر صالحی و ارنست مونیز مسئولان ارشد انرژی اتمی ایران و آمریکا روز یکشنبه نیز دو دور ملاقات و مذاکره کردند.

ایرنا نوشت:


علی اکبر صالحی و ارنست مونیز مسئولان ارشد انرژی اتمی ایران و آمریکا روز یکشنبه نیز دو دور ملاقات و مذاکره کردند.



مذاکره امروز رییس سازمان انرژی اتمی ایران با وزیر انرژی امریکا ادامه نشست عالی فنی دو کشور در روز گذشته در ژنو بود.



تحلیلگران غربی، حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا را درمذاکرات اخیر به منزله «تقویت جنبه فنی مذاکرات» ارزیابی کردند و آن را «نشانه تغییر در روند گفت‌وگوها» خواندند.



این رسانه ها بر تحصیل رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در دانشگاه ام آی تی ایالات متحده تمرکز کردند و از دیدار مونیز و صالحی در ژنو تحت عنوان دیدار دو دانشمند فیزیک آمریکایی و ایرانی بعد از 40 سال یاد کردند.



به نوشته این رسانه ها، با پیوستن فیزیکدانانی همچون دکتر صالحی به تیم مذاکره کنندگان هسته ای، این مذاکرات فنی تر شده است.



امروز همچنین ملاقات هایی بین معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دو یا سه جانبه انجام شد.



در حال حاضر سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی و نیز وندی شرمن فرد شماره 3 وزارت خارجه آمریکا به همراه هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاکرات هسته ای در ژنو بسر می برند.



از روز جمعه گفت و گو هایی فشرده و جدی میان دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در جریان است و قرار است تا ساعاتی دیگر با پیوستن محمد جواد ظریف و جان کری به این گفت و گو ها ، مذاکرات در قالب هیات های کامل دو کشور ادامه یابد.



 



45503


کد N739807

وبگردی