آفتاب

مجسمه گاندی 14 مارس در لندن رونمایی می شود

مجسمه گاندی 14 مارس در لندن رونمایی می شود

نخست‌وزیر انگلیس امروز( یکشنبه) اعلام کرد، مجسمه برنزی ماهاتما گاندی در تاریخ 14مارس(23 اسفند) در میدان تاریخی پارلمان انگلیس در شهر لندن رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، اخیراً انجمنی تحت عنوان صندوق مجسمه یادبود گاندی اعلام کرد که بیش از یک میلیون پوند کمک مالی به منظور ساخت این مجسمه دریافت کرده است. از جمله کسانی که به این صندوق کمک کردند لاکشمی ان میتال، سرمایه دار هندی با اعطای 100 هزار پوند و همچنین شرکت "اینفوسیس برد" به ریاست کی وی کامات، با 250 هزار پوند هستند.

آرون جایتلی، وزیر دارایی هند قرار است در مراسم نصب این مجسمه که آخرین مجسمه مستقر شده میدان پارلمان انگلیس در کنار مجسمه های نلسون ماندلا و وینستون چرچیل خواهد بود، به عنوان مهمان ویژه شرکت داشته باشد.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه ای گفت: مجسمه ماهاتما گاندی، رهبر جنبش استقلال‌طلب هند در میدان پارلمان نه فقط نشان‌دهنده اهمیت زیاد او در تاریخ هر دو کشور انگلیس و هند است، بلکه باعث غنی شدن دوستی مستحکم میان هند به عنوان بزرگترین دموکراسی و انگلیس به عنوان قدیمی ترین دموکراسی جهان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ماهاتما گاندی یک چهره الهام‌بخش بود. رویکرد او در عدم توسل به خشونت برای همیشه به عنوان میراثی مثبت نه فقط برای انگلیس و هند، بلکه برای همه جهان تاثیرگذار خواهد بود. گاندی مردی با بصیرت فراوان بود و بسیاری از دریافت‌هایش امروز مثل زمانی که نخستین بار بیان شدند، همچنان برجسته و تازه هستند؛ از جمله اینکه ما باید همان تغییری باشیم که آرزوی آن را در جهان داریم؛ در چنین جمله ای یک توصیه جاودان است که همیشه ارزش پیروی دارد.

مجسمه برنزی ماهاتما گاندی که توسط فلیپ جکسون، مجسمه ساز مشهور انگلیسی ساخته شده، به مناسب یادبود صدمین سالگرد بازگشت گاندی از آفریقای جنوبی به هند به منظور آغاز جنبش استقلال‌طلبی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N739805

وبگردی