آفتاب

بحران مالی در داعش/ فروش اجساد به 20 هزار دلار

بحران مالی در داعش/ فروش اجساد به 20 هزار دلار

یک روزنامه آلمانی با اشاره به وضعیت بحرانی داعش نوشت تروریست ها برای تامین هزینه های خود اقدام به فروش اجساد تا 20 هزار دلار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش ها حاکی است در پی تحولات اخیر در منطقه، تروریست های داعش با بحران مالی دست و پنجه نرم می کنند. روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» در این خصوص نوشت داعش با کاهش درآمدهای نفتی اش در ماه های اخیر اکنون به فروش اجساد روی آورده است.

بر این اساس، داعش برای تحویل هر جسد که عمدتا از اجساد کردها هستند، بین 10 تا 20 هزار دلار مطالبه می کند. این روزنامه آلمانی به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد در حال حاضر درآمد تروریست ها به دو سوم میزان پیشین تنزل یافته است.

این در حالی است که کارمندان دستگاه های دولتی در الرقه سوریه و موصل عراق که حقوق خود را از دولت های این دو کشور می گیرند، موظف به پرداخت 15 درصد از درآمد خود تحت عنوان مالیات به داعش هستند. فرانکفورتر آلگماینه در ادامه می نویسد علت اصلی کاهش درآمدهای داعش، تخریب زیرساخت های نفتی در موصل بر اثر حملات هوایی ائتلاف ضدداعش است، اقدامی که موجب از بین رفتن منبع درآمد اصلی تروریست ها شده است.

گزارش ها حاکی است تروریست ها در غیاب درآمد فروش نفت، از راه فروش کالاهای به سرقت رفته از موزه ها، کلیساها و مساجد، مقبره ها و خانه های اعیان نشین هزینه های خود را تامین می کنند.

کد N739735

وبگردی