آفتاب

هیگ: روسیه بهای خشونت در اوکراین را می‌پردازد

هیگ: روسیه بهای خشونت در اوکراین را می‌پردازد

ویلیام هیگ، رئیس مجلس عوام انگلیس گفت: روسیه بهای اقتصادی بلند مدتی را برای دخالت در امور اوکراین و افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام هیگ که سابقا وزیر امور خارجه انگلیس بود، در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی از نحوه برخورد دولت لندن با بحران اوکراین دفاع کرد و هشدار داد که چنانچه تنش‌های در اوکراین کاهش نیابد، تحریم‌های بیشتری می‌تواند علیه روسیه اعمال شود.

هیگ با اشاره به افزایش تحریم‌ها گفت: چنانچه روسیه رفتار خود را تغییر ندهد، تحریم‌های بیشتری در انتظار آنها خواهد بود و روسیه با ضررهای اقتصادی بهای دخالتش را در اوکراین پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به نشست ناتو در سپتامبر گذشته گفت: بسیاری از کشورهای عضو ناتو قول داده‌اند تا هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند. بنابراین بهای این رفتار روسیه هر لحظه افزایش می‌یابد و فشارها بیشتر نیز می‌شود.

رئیس مجلس عوام انگلیس اظهار کرد: اگر روسیه به بی‌ثبات کردن اوکراین ادامه دهد، تحریم‌های بیشتری اعمال می‌شود و در آن صورت ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) باید بهای بیشتری برای دخالت در امور شرق اوکراین بپردازد.

هیگ با تاکید بر اینکه انگلیس ارسال تسلیحات به اوکراین را در دستور کار ندارد، گفت:‌ به‌رغم اظهارات برخی مقام‌ها، ما قصد نداریم که به دولت‌ کی‌یف سلاح بدهیم. ما خواستار راه‌حل دیپلماتیک هستیم و قطعا ارسال تسلیحات به یک منطقه درگیر نیازمند بررسی و دقت فراوانی است.

انتهای پیام

کد N739427

وبگردی