آفتاب

کواکبیان: الگوی انتخابات 92 می‌تواند ما را به پیروزی برساند

کواکبیان: الگوی انتخابات 92 می‌تواند ما را به پیروزی برساند

همایش اصلاح‌طلبان استان سمنان با حضور مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، سید محمود میرلوحی، رهبری و ربیعی نمایندگان سابق مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از نخبگان و اصلاح‌طلبان شهرهای مختلف استان سمنان، در سالن ایران زمین سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،مصطفی کواکبیان در این همایش با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید از نمایندگان متخصص، فهیم و دانا و مقتدر، شجاع و کارآمد تشکیل شود، گفت:علاوه بر پاک بودن مجلس، مردم مطالباتی داشتند و در انتخابات سال 92 جهت سیاسی خواسته‌شان را مشخص کردند، ولی متاسفانه در برابر این دولت، اکنون اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عمل با دولت منتخب خیلی هماهنگ نیستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در ابتدای این همایش با اشاره به این که پس از حدود 5 سال نشست اصلاح‌طلبان استان سمنان برگزار می‌شود، گفت: دغدغه اصلاح‌طلبان، تشکیل مجلس دهم یعنی مجلسی پاک، مقتدر، کارآمد، فهیم و همسو با مطالبات واقعی مردم است.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها دارند توجیه می کنند که باید این پول را می‌گرفتیم و می‌گویند بالاخره انتخابات خرج دارد. اما باید بدانیم که پول دادن رحیمی به نمایندگان یک مورد بود و دادن پول در ماجرای رای اعتماد به مرحوم علی کردان به نمایندگان مجلس مورد دیگری بود، که البته آن هم در قالب کمک به مساجد، همراه با نامه‌ای جهت موضوع رای اعتماد به برخی نمایندگان داده شد که این مورد هیچ ربطی هم به خرج انتخابات نداشت.

کواکبیان تاکید کرد: نمایندگانی را می‌خواهیم که وامدار چنین مسایلی نباشند تا بتوانند راحت حرفشان را بزنند و اقدام قانونی خود را در چارچوب حقوق اساسی و مطالبات مردم به عمل آورند.لذا وقتی تعداد زیادی از نمایندگان نهم مجلس شورای اسلامی پای نامه ای به جای ان.پی.تی(NPT)، ام.پی.تی امضا می کنند آیا نمایندگان اینچنینی در تراز مردم هستند، این مساله به خط و ربط سیاسی هم ارتباط ندارد، لذا سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید اینقدر نازل باشد.

وی با اشاره به فعالیت و برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شامل 20 حزب برنامه‌هایی در سراسر کشور دارند.

کواکبیان افزود: در حرکت اصلاح‌طلبان، در استانها و شهرستان‌ها عقل جمعی اصلاح‌طلبان باید تصمیم‌گیری در مورد نامزدی افراد داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر اصلاح‌طلبان یک فهرست واحد در کشور داشته باشند، نباید چندان نگران رای آوردن رقیبان در طرف مقابل باشند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به برخی انتقادهای اصلاح طلبان نسبت به بی‌تفاوتی دست‌اندرکاران استان در دولت تدبیر و امید افزود: من اشکالات را کاملا وارد می‌دانم و عدم اعتنا به دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان به ضرر خودشان است اما باید بپذیریم، دولت یازدهم علیرغم برخی اشکالات به مراتب بهتر از دولت قبلی است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به این که ما هیچگونه سهم‌خواهی نداریم، گفت: ما خودمان می‌دانیم که برای پیروزی دولت آقای روحانی که از افتخارات این استان است چه کوشش‌هایی کرده‌ایم اما اینجانب کوچکترین درخواستی تاکنون نداشته‌ام.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند مفهوم سخنان امام راحل مبنی بر این که میزان رای ملت است و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری و این که رای مردم را حق الناس دانسته‌اند حتما رعایت شود و البته حق‌الناس این است که در مسیر انتخابات از روز اول ثبت نام تا آخر، تضمین شده بروز و ظهور پیدا کند و البته باید بدانیم پیروزی با انسجام به دست می‌آید. بنابراین مشارکت حداکثری مردم انسجام تشکیلاتی و تضمین حق‌الناس بودن رای مردم سه عامل مهم پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم است.

دبیرکل حزب مردمسالاری افزود: ما اصلاح‌طلبان هم گاهی به دلیل در نظر نگرفتن برخی واقعیتها و گاهی به خاطر ایجاد اختلاف و یا گاهی فعال نبودن در انتخابات باید خودمان را مقصر بدانیم اما الگوی انتخابات 92 می‌تواند ما را به پیروزی برساند.

براساس این گزارش در این مراسم سیدمحمود میرلوحی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ظرفیت مناسبی برای فعالیت احزاب قائل شده که به طور کامل از آن استفاده نشده است.

وی در مورد خطرات نبود احزاب در کشور یادآور شد: بیشتر مشکلات و صدماتی که کشور در دوره دولت‌های نهم و دهم به آن دچار شد، از نبود احزاب بود.

میرلوحی با اشاره به ظرفیت‌های جریان اصلاحات گفت: بیش از 60 درصد از مدیران ابتدای انقلاب، افراد منصوب امام خمینی(ره) و اکثریت 430 استاندار عضو مجمع استانداران جمهوری اسلامی، اصلاح طلب هستند.

وی اعتقاد به داشتن ارتباط سازنده با دنیا، احترام به نقش بانوان در جامعه، تکریم فرهنگیان و نخبگان و روشنفکران را از ویژگی های برجسته تفکر اصلاح طلبی دانست و افزود: پاسخگو بودن مهمترین شاخصه مدیران اصلاح‌طلب است.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: با وجود اینکه دولت تدبیر و امید انتخاب مردم است، هنوز بسیاری از بخشهای کشور در دست رقیب سیاسی اصلاح‌طلبان است.

در پایان نشست و پس از رایزنی و انتخاب اعضای اصلاح‌طلب شهرستان‌های مختلف استان 15 نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی مجمع اصلاح طلبان استان سمنان انتخاب شدند.

انتهای پیام

کد N739376

وبگردی