آفتاب
در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان

ولایتی: ایران از ایجاد وحدت در افغانستان حمایت می‌کند

ولایتی: ایران از ایجاد وحدت در افغانستان حمایت می‌کند

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان که به منظور بررسی راهکارهای مناسبی برای حل و فصل مسائل افغانستان به تهران سفر کرده از نقش موثر ایران در حل و فصل مسائل افغانستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نیکولاس هیسن در دیدار امروز خود با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در محل این مرکز برگزار شد، ضمن تاکید بر مثبت بودن روابط سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی میان ایران و افغانستان از نظر سازمان ملل گفت:‌ به عنوان نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان از نقش موثر ایران برای حل مشکلات افغانستان در سال گذشته و طی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تقدیر می‌کنم همچنین یادآور می شوم که جمهوری اسلامی ایران در زمینه پذیرش مهاجران و مبارزه با مواد مخدر نیز گام های ارزشمندی را برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مسائلی که در افغانستان وجود دارد ولی تاکید می کنم که حل این مسائل باید از راه گفت‌و‌گو میان اقوام و دولت جدید صورت گیرد و دولت جدید افغانستان باید برای برقراری گفت‌وگوها و مذاکرات سازنده در این کشور شرایط را فراهم کند.

به گزارش ایسنا ولایتی در بخش دیگری از این دیدار ضمن سپاسگذاری از حضور نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان ، در تهران گفت : ایران از ایجاد وحدت در افغانستان حمایت می‌کند . همچنین کشور ما طی چهل سال گذشته پذیرای مهاجران زیادی از این کشور بوده و این مهاجران با پذیرش و برخورد مناسب مردم و دولت ایران روبرو بودند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما نیز معتقدیم مشکلات افغانستان باید توسط مردم این کشور و بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل شود. علاوه بر این شاهد هستیم که تمامی کشورهایی که با افغانستان مرز مشترک دارند از جمله پاکستان با وجود برخی مشکلات آمادگی همکاری در حل مسائل افغانستان را دارد.

انتهای پیام

کد N739312

وبگردی