آفتاب
اخبار جشنواره مدولباس فجر/

کشور را باید از واردات بی‌رویه منسوجات خارجی بی‌نیاز کنیم

کشور را باید از واردات بی‌رویه منسوجات خارجی بی‌نیاز کنیم

حمیدرضا نیک طبع، دبیر بخش صنعت چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، از برنامه مفصل بخش صنعت نساجی کشور در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیک طبع با بیان این مطلب افزود: باید توانمندی تولید پارچه‌های ارزشمند را به جامعه طراحان نمایش دهیم تا بتوانیم کشور را از واردات بی رویه محصولات خارجی بی‌نیاز کنیم.

 وی ادامه داد: در این دوره تلاش شده تا بخش مختلف صنعت کشور را به شکل عملی به مخاطبان نمایش دهیم تا فرصت آشنایی بیشتر برای علاقه‌مندان با صنعت نساجی کشور فراهم شود.

نیک طبع افزود: کارخانه ها و گروه‌های متفاوتی از صنعت نساجی کشور در این دوره از جشنواره حضور دارند تا بتوانند قدرت کشورمان را در تولید پارچه های مختلف به نمایش گذارند.

برگزاری همزمان چهار نمایشگاه استانی

همچنین اصغر زیلایی، دبیر بخش استان های چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، از برگزاری همزمان ۴ نمایشگاه در استان های مختلف کشور خبر داد. زیلایی با بیان این مطلب افزود: حضور ۲۰ استان در بخش استان های چهارمین دوره جشنواره مد و لباس قطعی شده است.

وی ادامه داد: در بخش استان های جشنواره، تلاش شده تا توانمندی لباس اقوام سنتی و طراحان اصیل کشور به نمایش گذاشته شود.

زیلایی تصریخ کرد : ۴ استان چهارمحال بختیاری، خوزستان، بوشهر و همدان نیز همزمان با برگزاری جشنواره در تهران در اسفند ماه اقدام به برگزاری جشنواره مد و لباس خواهند کرد.

وی همچنین از برگزرای سه نشست تخصصی درباره لباس اقوام در بخش علمی و دانشگاهی خبر داد و گفت: تلاش داریم تا نگاه علمی را به لباس اقوام ایرانی در این نشست ها بررسی کنیم.

چهارمین جشنواره مد و لباس فجر ۱۱ تا ۱۶ اسفند ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.  

کد N738711

وبگردی