آفتاب
واکنش انصارالله یمن به بیانیه هادی:

هادی مشروعیت خود را از دست داده/آنچه دریمن رخ دادانقلاب مردمی بود

هادی مشروعیت خود را از دست داده/آنچه دریمن رخ دادانقلاب مردمی بود

یکی از اعضای انصار الله یمن اعلام کرد که رئیس جمهوری مستعفی یمن مشروعیت قانونی خود را از دست داده است و حق لغو تصمیمات اتخاذ شده پس از انقلاب مردمی یمن از 21 سپتامبر به بعد را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، «حسین البخیتی» از  اعضای جنبش انصارالله یمن در واکنش به بیانیه ای که از سوی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن از شهر عدن صادر شده است اعلام کرد که وی رئیس جمهوری پیشین یمن است و در حال حاضر هیچ صلاحیت قانونی ندارد.

 وی اعلام کرد که هادی پس از اعلام استعفای خود صلاحیت خود را از دست داد و در حال حاضر هیچ قدرت و مشروعیتی ندارد.

البخیتی همچنین تاکید کرد که هادی در زمان ریاست خود در یمن وابستگی خود را به قدرتهای بیگانه اثبات کرده است.

این عضو برجسته انصارالله اعلام کرد که خروج هادی از صنعا و  حضور وی در عدن یک نوع آشفنگی را در صحنه سیاست یمن ایجاد کرده است و نشستی که وی در بیاینه خود بر برگزاری آن در عدن توسط گروههای سیاسی تاکید کرده است به قطع با شکست مواجه خواهد شد.

البخیتی همچنین با اشاره به اینکه هادی در بیانیه اخیر خود تصمیمات اتخاذ شده توسط انصارالله پس از واقعه 21  سپتامبر در صنعا توسط حوثیها را فاقد مشروعیت و ملغی اعلام کرده است خاطر نشان کرد: هادی این حق را ندارد که تصمیمات اتخاذ شده از پس از 21 سپتامبر در صنعا را لغو کند و آنچه که در این تاریخ رخ داد یک انقلاب مردمی بود و همه تصمیماتی که از آن تاریخ به بعد اتخاذ شد به استناد مشروعیت این انقلاب مردمی بوده و هست.

این در حالی است که « راجح بادی» سخنگوی دولت مستعفی یمن اعلام کرده است که هادی همچنان رئیس جمهوری این کشور محسوب می شود و انصارالله را به مانع تراشی در روند سیاسی یمن متهم کرده است.

کد N738530

وبگردی