آفتاب
وزیر اطلاعات:

همکاری سرویس‌های اطلاعاتی منطقه برای امنیت تعاملات اقتصادی ضروری است

همکاری سرویس‌های اطلاعاتی منطقه برای امنیت تعاملات اقتصادی ضروری است

وزیر اطلاعات گفت: همکاری سرویس‌های اطلاعاتی منطقه در جهت بسترسازی برای امنیت تعاملات سازنده اقتصادی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی طی سخنانی در همایش اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تأکید بر نقش استانداران و سفرا، اظهار کرد: امروز نقش مجموعه‌ها، سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی در روابط بین‌الملل کمتر از نقش کشورها نیست. بنابراین فراهم کردن بستر برای شکل‌گیری همکاری و هم‌افزایی کشور با جنبه‌های مشترک که از جمله آنها اشتراک در منطقه است، یک ضرورت است و این حرکت امروز عزیزان در وزارت کشور و وزارت امور خارجه با حضور استانداران و سفرای محترم کشور و همچنین سفرای کشورهای منطقه در تهران یک حرکت مبارک و ارزنده است.

علوی گفت: یکی از منافع مشترک کشورهای منطقه امنیت است که نقش بسیار ارزشمندی در رشد و باروری و توسعه مبادلات سازنده اقتصادی بین کشورهای منطقه را ایفا می‌کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: به همین دلیل است که ما در این جهت و در سایر جهات احساس می‌کنیم همکاری‌ سرویس‌های اطلاعاتی منطقه در جهت بسترسازی برای امنیت تعاملات سازنده اقتصادی یک ضرورت است و با اغلب سرویس‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ارتباط و تعامل داریم و الحمدلله این تعاملات نوعاً روابط مثبت و سازنده‌ای هستند.

علوی گفت: تلاش وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران این است که امنیت را در عرصه‌هایی از جمله عرصه فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند و امیدواریم با هم‌افزایی که با سایر دستگاه‌ها خواهیم داشت، این خون زندگی‌ساز پویایی و تکاپوی اقتصادی را در روابط بین کشورهای منطقه جاری کنیم.

وی با بیان این‌که کشوری که بخواهد فرهنگ عبودیت در آن حاکم باشد باید امنیت را برقرار کند و اقتصاد را پویا کند.

وی با بیان این‌که ان‌شاءالله این حرکت وزارت کشور مسیر پویایی اقتصاد را فراهم کند، گفت: وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی این اراده را دارند که این بستر را فراهم کنند و ما امیدواریم دست به دست دادن وزارت کشور، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی به عنوان نماد بخش خصوصی و اراده مردمی در حرکت اقتصادی و همچنین حضور دستگاه‌های امنیتی و وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت ان‌شاءالله آغازی بر یک حرکت مستمر و باثبات در جهت رشد و ائتلای منطقه باشد.

انتهای پیام

کد N738310

وبگردی