آفتاب

پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت صادق طباطبایی

پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت صادق طباطبایی

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامهای جداگانه ای درگذشت سیدصادق طباطبایی را تسلیت گفتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی درگذشت دکتر سید صادق طباطبایی را تسلیت گفت.
متن پیام رییس جمهوری به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت دکتر سید صادق طباطبایی که افتخار همگامی با نخستین مبارزان راه آزادی و نهضت امام خمینی(ره) را در کارنامه خود دارد، باعث تألم خاطر گردید.
مرحوم صادق طباطبایی که در مکتب پدر بزرگوار خود آیت الله سلطانی طباطبایی(ره) با معارف اسلامی و آداب شریعت پرورش یافته و در کنار دایی مبارزش امام موسی صدر، درس دفاع از محرومان و نشر ارزش های دینی را آموخته بود و به علت نزدیکی به بیت مکرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با آموزه های سیاسی و فکری امام خمینی(ره) آشنا بود، بخشی از خاطرات انقلاب شکوهمند بهمن 1357ایران است که هرگز فراموش نمی شود.
اینجانب با گرامی داشت یاد این عزیز از دست رفته، به همه اعضای خانواده ایشان، خاندان مکرّم امام خمینی(ره) خصوصا یادگار گرامی ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن خمینی و سرکارخانم دکتر فاطمه طباطبائی و بیت محترم امام موسی صدر تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان غفران و رحمت الهی مسالت می نمایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، درگذشت سیدصادق طباطبایی را تسلیت گفت.
متن پیام آقای علی لاریجانی بدین شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن خمینی (دام‌عزه)
رحلت آقای دکتر سیدصادق طباطبایی که از فعالان سیاسی قبل از انقلاب و شخصیت‌های محترم کشور بودند، موجب تأسف و تأثر گردید.
اینجانب درگذشت مرحوم دکتر صادق طباطبایی را که تربیت‌یافته خاندان روحانیت بودند، به جنابعالی، والده محترمه، بیت مکرم حضرت امام (ره) و خاندان جلیل‌القدر طباطبایی تسلیت گفته، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درپی درگذشت آقای سیدصادق طباطبایی در پیامی به خانواده‌های خمینی، صدر و طباطبایی، درگذشت وی را تسلیت گفت.
متن پیام‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این شرح است:
«انا لله و انا الیه راجعون»
درگذشت شادروان آقای صادق طباطبایی باعث تأسف و تألم خاطر گردید.
آشنایی نسبی و سببی ایشان با بزرگان شیعه در لبنان و به‌ویژه امام موسی صدر و بیت شریف امام (ره)، به‌ویژه مرحوم حاج احمدآقا خمینی، از او انسانی تأثیرگذار در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته بود که علاوه بر طی مدارج علمی و دانشگاهی، در زمان تبعید امام عزیز در عراق نیز شخصیتی فعال در مبارزه بود و گفتگوی ایشان با امام در نجف یکی از اسناد جاودان تاریخ انقلاب اسلامی است.
با تسلیت این مصیبت به بیوت شریف طباطبایی، صدر و خمینی،  علو درجات آن فقید سعید را از درگاه احدیت خواستارم.
سید صادق طباطبایی برادر خانم یادگار امام و خواهر زاده امام موسی صدر، صبح امروز به علت بیماری ریوی در بیمارستانی در آلمان دارفانی را وداع گفت.
کد N737988

وبگردی