آفتاب

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در اسفندماه

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در اسفندماه

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از برگزاری دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم قوه قضائیه در 9 و 10 اسفندماه 1393 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی درباره چگونگی برگزاری این مسابقات در دستگاه قضایی گفت: دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم قوه قضائیه با اهداف ایجاد توسعه و تعمیق فضای معنوی و فرهنگی بر پایه علوم قرآنی و ارتقای سطح اطلاعات قرآنی در بین کارکنان و انس با قرآن در میان خانواده‌ها و تشویق افراد برجسته در فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات به مدت 2 روز از تاریخ 9 تا 10 اسفندماه 1393 در دو بخش خواهران و برادران با حضور مسئولان قضایی، کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. برای رسیدن به این مهم ستاد برگزاری مسابقات در حوزه معاونت فرهنگی تشکیل و با برگزاری 21 جلسه و تنظیم دستورالعمل مسابقات و شرح وظایف و تقسیم کار اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح کشور پیگیری شد.

تهامی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای شرکت‌کنندگان، نخست مسابقات طبق دستورالعمل اجرایی در 4 رشته قرائت، ترتیل، مفاهیم و حفظ (5، 10، 15 و 30 جزء) در سطح شهرستانی برگزار شد و سپس در مراکز استان‌ها نفرات برتر هر رشته شهرستانی به رقابت پرداختند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: نظر به وسعت کشور عزیزمان ایران کل کشور به 5 منطقه تقسیم و نفرات برتر استانی در مسابقات منطقه‌ای خود با میزبانی مناطق البرز، کرمانشاه، گلستان، کرمان و اصفهان شرکت کردند. مسابقات مناطق با حضور نماینده معاونت فرهنگی برگزار شد و نفرات برتر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستانی 6 هزار و 922 تن شرکت کننده داشتیم که 2 هزار و 877 تن آنها را خواهران و 4 هزار و 45 تن آنها را برادران تشکیل دادند. در استان نیز 3 هزار و 422 تن شرکت کردند که یک هزار و 376 تن آنها را خواهران و 2 هزار و 46 تن آنها را برادران تشکیل دادند، در مرحله منطقه‌ای نیز 390 تن شرکت کردند که 158 تن آنها خواهران و 232 تن برادران بودند. علاوه بر این قوه قضائیه دارای ستاد مرکزی و سازمان های تابعه نیز هست که در آن سازمان ها نیز این مسابقات با همین ترکیب و کیفیت برگزار شد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: بعد از برگزاری مسابقات مختلف در حوزه‌های ستادی 22 تن اعم از 7 خواهر و 15 برادر و در سازمان های تابعه 52 تن اعم از 15 خواهر و 37 برادر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند که در مجموع 165 تن اعم از 62 خواهر و 103 برادر در مسابقات کشوری حضور پیدا خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه مفاهیم قرآنی زمینه تدبر و تفکر در مسائل قرآنی است ابراز امیدواری کرد این مسابقات زمینه‌ای باشد تا این تدبر و تفکر به بطن زندگی فردی و اجتماعی ما وارد شود.

انتهای پیام

کد N737557

وبگردی