آفتاب

برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی 86 مددجوی ندامتگاه قزلحصار

برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی 86 مددجوی ندامتگاه قزلحصار

برای اولین بار در سازمان زندان‌های کشور، جشن فارغ‌التحصیلی 86 نفر از مددجویان دانشجو با حضور مسئولان سازمانی و دانشگاهی در ندامتگاه قزلحصار برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی مدیرکل فرهنگی تربیتی سازمان زندان‌های کشور به نقش و جایگاه والای کسب علم و دانش در سیره اهل البیت (ع) اشاره کرد و علم را به مثابه یکی از دو بال نجات انسان‌ها برای تعالی و سعادت بشر در اندیشه بزرگان دین و معرفت عنوان کرد.

وی فروتنی و سودمندی در صاحبان علم و دانش را به درختی تشبیه کرد که هرچه با ثمرتر شود خمیده‌تر شده و باعث می‌شود عالم با علم بدست آمده در کنار تقوا به درجات عالیه بشری نائل شود.

وی علم را چراغی پرنور توصیف و اظهار کرد: کسب علم و دانش توفیقی است که نصیب هر فرد نمی‌شود، حال شما مددجویان عزیز که از این موهبت الهی که خداوند برخوردار شده‌اید کمال استفاده و بهره لازم را برده و با تقوا الهی در مسیر اصلاح و تربیت گام بردارید.

وی ضمن تقدیر از مسئولان ندامتگاه قزلحصار گفت: فراهم کردن زمینه اصلاح و تربیت با ارتقاء علم و دانش یکی از اهداف عالیه سازمان زندان‌ها است که شما مسئولان و متولیان در این مسیر سخت سربلند بوده و برگ زرین دیگری را در افتخارات سازمان زندان‌ها بجا گذاشته‌اید.

حجت‌الاسلام میرصانعی مسئول فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان تهران نیز در حاشیه این مراسم ضمن اعلام این خبر که 199 دانشجو در زندان قزلحصار در حال تحصیل هستند، ابراز کرد: در مجموع 500 نفر مددجوی دانشجو در زندان‌های استان تهران مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 86 نفر در ندامتگاه قزلحصار و 45 نفر در زندان رجایی‌شهر موفق به فراغت از تحصیل شده و 40 نفر نیز در سال تحصیلی پیش رو در بازداشتگاه اوین فارغ‌التحصل خواهند شد.

انتهای پیام

کد N737469

وبگردی