آفتاب

ژنرال ناتو توسعه نیروهای واکنش‌ سریع را خواستار شد

ژنرال ناتو توسعه نیروهای واکنش‌ سریع را خواستار شد

ژنرال انگلیسی در ناتو گفت، توسعه طلبی روسیه ممکن است تهدید وجودی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ژنرال انگلیسی سر آدریان برادشاو گفت که ناتو باید نیروهای متعارف واکنش سریع و ظرفیت‌های مقابله با تبلیغات سیاسی روسیه را توسعه دهد.

به گفته وی، جاه طلبی و توسعه طلبی روسیه می‌تواند به سرعت به تهدید وجودی تبدیل شود. ژنرال آدریان برادشاو که سال گذشته به عنوان معاون فرمانده نیروهای ناتو در اروپا تعیین شد، می‌گوید: ائتلاف باید نیروهای متعارف واکنش سریع و ظرفیت‌ها برای مقابله با تبلیغات سیاسی را تقویت کند؛ درست همانند آن چیزی که در اوکراین شاهد بودیم.

برادشاو در جمع حضار در موسسه سرویس‌های متحد سلطنتی گفت که ناتو باید یک سیستم منسجم بازدارنده در مرزهای شرقی‌اش ایجاد کند و در این راستا باید از اتحادیه اروپا کمک بگیرد.

وی افزود: ناتو طرح‌های آمادگی نیروهای واکنش سریع را در دست دارد تا روسیه و یا کشورهای دیگر متخاصم را متقاعد کند که حمله به هر یک از کشورهای عضو ناتو به طور حتم به درگیری با کل ائتلاف ختم می‌شود.

از سوی دیگر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که چنانچه روسیه به آتش بس اوکراین پایبند نباشد، با تبعات بیشتری روبه رو می‌شود.

معاون فرمانده ناتو در اروپا روشهای روسیه را "هیبریدی" (ترکیبی) توصیف کرد و گفت که مسکو از نیروهای نظامی متعارف و نیز شمار دیگری از ابزارها از جمله نظامی و غیر نظامی بهره می‌گیرد.

این مقام ارشد ناتو همچنین در خصوص تهدیدات در برابر ناتو گفت: علاوه بر تهدید روسیه، ما در منطقه خاورمیانه با تهدید داعش و سایر گروه‌های افراطی نیز رو به رو هستیم که تهدیدی برای ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N737106

وبگردی