آفتاب
میان دو کشور بررسی شد

نفت، توریسم و حمل و نقل زمینه‌های همکاری ایران و قبرس

نفت، توریسم و حمل و نقل زمینه‌های همکاری ایران و قبرس

همکاری‌های چندجانبه بین تجار ایران و قبرس در زمینه‌های نفت و گاز، توریسم، حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و هتل‌سازی به منظور توسعه تجارت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در دیدار وزیر انرژی، تجارت و توریسم قبرس با رییس اتاق بازرگانی ایران راهکارهای توسعه حجم مناسبات اقتصادی در زمینه‌های ساختمانی، دارویی، حمل‌ و نقل و توریسم مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

غلامحسین شافعی موقعیت جغرافیایی و بهره‌مندی ایران از امکانات فراوان از جمله 10 بندر بین‌المللی، 76 فروند کشتی باری و فرودگاه‌های بین المللی جهت حمل و نقل مسافر و بار را بستری مناسب برای توسعه روابط تجاری با ایران عنوان و اظهار کرد: ایران تنها کشور در منطقه خاورمیانه است که با 15 کشور همسایگی دارد و به ایران تنها به عنوان یک بازار نباید نگریست بلکه همکاری‌های چندجانبه می‌تواند دستیابی به بازارهای همسایه را فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران 50 هزار عضو ایرانی اتاق بازرگانی را فرصتی برای دستیابی به همکار تجاری مناسب برای شرکت‌های قبرسی دانست و ایران دروازه‌ای برای ورود به بازار خاورمیانه و دستیابی به کشورهای منطقه آسیای مرکزی و حوزه قفقاز است.

به گفته وی همکاری‌های چندجانبه بین تجار ایران و قبرس در زمینه‌های نفت و گاز، توریسم، حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی، هتل‌سازی باید در افزایش حجم روابط دو کشور هدف‌گذاری شود.

انتهای پیام

کد N737099

وبگردی