آفتاب

مادورو: ونزوئلا به مبارزه با طرح‌های براندازی تحت رهبری آمریکا ادامه می‌دهد

مادورو: ونزوئلا به مبارزه با طرح‌های براندازی تحت رهبری آمریکا ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه دولتش با طرح‌های کودتای ادامه‌دار برای سرنگونی‌اش مبارزه می‌کند، توطئه‌های اخیر علیه خود را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "نیکولاس مادورو"، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیام‌هایی توئیتری اظهار کرد که گروه‌های راست‌های افراطی کشورش به پشتیبانی آمریکا برای سرنگون کردن دولت این کشور توطئه می‌کنند و آنها طرح‌هایی را برای بمباران دفاتر دولتی و مناطق اطراف پایتخت در دست داشته‌اند.

مادورو گفت: علاوه بر افراط‌گرایان داخلی، گروه‌های راست‌گرا در جهان کمپینی را به منظور بی‌ثبات کردن ونزوئلا حمایت می‌کنند و در سه شهر مادرید اسپانیا، بوگوتای کلمبیا و میامی آمریکا تحرکاتی علیه کاراکاس صورت گرفته است.

وی افزود: ما با کودتای ادامه‌دار به رهبری آمریکا مقابله می‌کنیم. سوءرفتارهای امپریالیستی دیگر کافی است. ما با کمک مردم و قانون اساسی می‌دانیم که چطور از این آزمون بیرون بیاییم و دموکراسی و آزادی همچنان در ونزوئلا سربلند خواهد بود.

مادورو پیشتر نیز اعلام کرده بود که مقامات ونزوئلا کودتایی به رهبری آمریکا به منظور سرنگون کردن وی را خنثی کردند. وی گفته بود که براساس این طرح قرار بوده چند تن از افسران نیروی هوایی ونزوئلا دست به حمله هوایی علیه کاخ ریاست جمهوری و یا هدف دیگری بزنند.

نیکولاس مادورو در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته است که نیروهای راست‌گرا در شهر مادرید پایتخت اسپانیا، بوگوتا، پایتخت کلمبیا و شهر میامی آمریکا برای سرنگون کردن دولت ونزوئلا دسیسه‌چینی می‌کنند.

از سوی دیگر جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در رهبری کودتا در ونزوئلا دست نداشته و اتهامات ونزوئلا در این زمینه را بی‌اساس و غلط خواند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین در سخنرانی تلویزیونی خود اعلام کرد که آنتونیو لدزما، شهردار کاراکاس به اتهام ایجاد ناامنی در ونزوئلا مجازات خواهد شد. ده‌ها فرد ملبس به جلیقه ضد گلوله و یونیفرم‌های استتاری با ورود به دفتر لدزما روز پنج‌شنبه وی را دستگیر کردند. مادورو گفت: وی مسئول تمامی جرائمش خواهد بود.

هفته گذشته مادورو اعلام کرد که شهردار کارکاس و قدرت‌های غربی درصدد براندازی دولت وی هستند. این در حالی است که لدزما در چندین مصاحبه این اتهام را رد کرده و گفته است که فساد دولتی عامل بی‌ثباتی واقعی در این کشور است. در پی دستگیری لدزما تنش‌ها در این کشور افزایش یافته است و طی درگیری میان پلیس و معترضان پلیس ملی ونزوئلا چندین شهردار و شهردار پیشین را دستگیر کرده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین از نگرانی آمریکا درباره بازداشت شهردار کاراکاس ابراز تاسف کرد و گفت که وی برای نقض قانون اساسی و برهم زدن نظم و صلح محاکمه خواهد شد. از سوی دیگر آژانس خبری ونزوئلا (AVN) گزارش داد که رهبران جناح راست و لدزما توافقی را موسوم به "توافق انتقال ملی" امضا کرده‌اند که تاریخ آن برای 11 فوریه است و همین نشان می‌دهد که آنها برای کودتا برنامه‌ریزی می‌کردند.

انتهای پیام

کد N736829

وبگردی