آفتاب

تیمور غیاثی: مسئولان باید مقابل توقع کسب مدال از ما حمایت کنند

تیمور غیاثی: مسئولان باید مقابل توقع کسب مدال از ما حمایت کنند

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: همان طور که مسئولان توقع موفقیت و کسب مدال را از ما دارند آنها نیز باید برنامه‌ها و هزینه‌های ما را پوشش دهند.

تیمور غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط اردوهای تیم ملی دوومیدانی، اظهار کرد: عده‌ای از ملی‌پوشان در مسابقات دهه فجر شرکت کردند و بقیه نیز تمرین‌های خود را پیگیری می‌کنند. فعلا تمام اردوها نیز در تهران و ایران برگزار می‌شود. دوومیدانی‌کاران ما در فصل بازسازی و بازپروری هستند و تمرین‌های قدرتی را انجام می‌دهند و امکانات لازم را در ایران داریم و مشکلی از بابت محل اردو نداریم که حتما اردو را در خارج از ایران برگزار کنیم.

غیاثی ادامه داد: بعد از عید زمان آغاز مسابقات پیش فصل برنامه‌ریزی را انجام می‌دهیم و اگر لازم بود تدارک اردوی برون مرزی را صورت می‌دهیم. در این موضوع باید بودجه را هم در نظر بگیریم و بر اساس آن کارها را انجام دهیم. این در حالی است که بودجه سال جاری را کامل دریافت نکردیم. هر چند که مسئولان قول دادند شرایط بودجه درست شود و اگر این کار صورت نگیرد نه فقط دوومیدانی، بلکه تمام رشته‌های ورزشی لطمه می‌خورند.

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی درباره مشکل بودجه و مالی تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته بین 18 تا 28 مربی خارجی در ایران داشتیم، ولی الان این موضوع نیست و مشکلات مالی علت آن است. با این حال برنامه‌ریزی انجام دادیم تا المپیک ریو شانسمان را برای موفقیت حفظ کنیم و اگر بتوانیم برای برخی از بچه‌ها به خصوص دخترانی که شانس دارند مربی خارجی بیاوریم، بسیار خوب خواهد بود. تفاهمنامه ای هم با کمیته‌ نوشتیم که مشکلات در برنامه احسان حدادی وقفه‌ای ایجاد نکند چون کوچک‌ترین وقفه می‌تواند مدال المپیک را از او بگیرد و امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد. خو‌شبختا‌نه آقای سجادی هم قول دادند پیگیر این چنین مسائلی باشند و کمک لازم را انجام بدهند. ما برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را برای دوومیدانی داریم و قطعا با حمایت مسئولان این برنامه‌ها عملی شود.

غیاثی با تاکید بر این که پیگیر تمامی مسائل و برنامه‌های دوومیدانی کاران هستم، اظهار کرد: من مدت زیادی ورزشکار بودم و پیگیر مشکلات بچه‌ها هستم و این طور نیست که همیشه پشتیبان کمیته‌ و وزارت باشم . من باید از ورزشکارانم دفاع کنم و این کار را هم انجام دادم، اما آقای سجادی و وزیر تاکید کرده‌اند که به زودی برنامه های ما را پیگیری می‌کنند. همان طور که مسئولان توقع کسب مدال و موفقیت را از ما دارند باید هزینه‌ها و برنامه‌های ما را مورد توجه قرار بدهند هر چند واقعا وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم از نظر مالی در مضیقه هستند.

او در ادامه افزود: ورزشکاران ما سال‌های زیادی زحمت کشیدند و آنها هم با حمایت مسئولان دلگرم می‌شوند. ورزشکاران منتظر هستند تا مسئولان هم کارهای لازم را برای موفقیت آنها انجام بدهند چرا که هیچ ورزشکاری برای کسب موفقیت و پیروزی کم کاری نمی‌کند.

غیاثی با تاکید بر این که مشکلات مالی در کمیته‌ و وزارت ورزش و جوانان هم وجود دارد، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک به تمام موضوعات اشراف کامل دارند و می‌دانند که دوومیدانی که یک رشته پیچیده و خاصی است، باید بودجه خاص به آن تعلق بگیرد و به همین دلیل هم قول همکاری به ما داده‌اند، اما آنها هم دستشان خالی است و از نظر مالی مشکل دارند. زمانی که منابع مالی در اختیار این دو نهاد قرار می‌گیرد آنها هم به فدراسیون‌ها پول می‌دهند.

مدیر تیم‌های ملی درباره اعتراض برخی از دوومیدانی‌کاران درباره ثبت نشدن رکوردهایشان، گفت: برخی از دوومیدانی کاران بدون دلیل می‌خواهند شهرتی را به دست آورند، در حالی که ما از گرفتن ورودی مسابقات معتبر و ثبت رکوردهای جدید استقبال می‌کنیم و این باعث افتخار ماست و نمی‌خواهیم در حق کسی احجاف کنیم. ورزشکاران باید واقع‌بین باشند و بدون دلیل رکورد و شرایط خود را مطلوب جلوه ندهند تا در نهایت هم به دلیل کسب نتایج ضعیف افسرده نشوند.

انتها‌ی‌ پیام

کد N736563

وبگردی