آفتاب

یک قانونگذار آمریکایی حمایت واشنگتن از مصر و عراق علیه داعش را خواستار شد

یک قانونگذار آمریکایی حمایت واشنگتن از مصر و عراق علیه داعش را خواستار شد

یک قانونگذار حزب جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما خواهان حمایت واشنگتن از مصر، عراق و دیگر هم‌پیمانان برای مقابله با داعش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، کای گرنگر، رئیس کمیته فرعی آماده‌سازی عملیات خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: مصر به جنگنده‌های اف 16، تانک‌های ام 1 - ای 1 آبرامز و سلاح‌های دیگری نیاز دارد که آمریکا از سال 2013 ارسال آنها برای مصر را به حالت تعلیق درآورده بود.

وی اعلام کرده که اگر آمریکا به تعلیق ارسال تجهیزات نظامی به مصر و دیگر هم‌پیمانانش پایان ندهد اموال مربوط به کمک‌های خارجی را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

گرنگر قدرت تعلیق ارسال کمک‌های خارجی از جمله کمک‌های کلی و تسلیحاتیی را دارد.

این نماینده جمهوری‌خواه آمریکا در نامه خود از دولت اوباما خواست تا اولویت را به ارسال سلاح برای اردن و مجهز کردن کردهای عراق به تجهیزات و آموزش آنها برای جنگ با داعش بدهد.

وی در نامه خود از سیاست دولت اوباما انتقاد کرد و گفت: در حالی مصر، اردن و کردها از خودشان علیه اقدامات داعش دفاع می‌کنند کمک‌های امنیتی به حالت تعلیق درمی‌آید یا به تاخیر می‌افتد و تصمیمات سیاسی با مشورت‌های نامناسبی از سوی دولت صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد که تمامی تلاش‌های خود را برای ترغیب دولت اوباما به ارسال جنگنده‌ها و سلاح به هم‌پیمانانی که با داعش می‌جنگند به کار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N736562

وبگردی