آفتاب

جسد مهاجم دو حادثه تیراندازی کپنهاگ دفن شد

جسد مهاجم دو حادثه تیراندازی کپنهاگ دفن شد

ابنا نوشت:

 

 

 

جنازه مهاجم ۲۲ ساله‌ای که دو نفر را در دو حادثه تیراندازی در کپنهاگ کشت در گورستانی در بروندبی دفن شد.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ صد‌ها نفر روز جمعه در مراسم به خاکسپاری جنازه مرد مسلحی که آخر هفته گذشته دو نفر را در دو حادثه تیراندازی در کپنهاگ کشت، شرکت کردند.

«عمر الحسین» ۲۲ ساله در یک قبر علامتگذاری نشده در یک گورستانی در «بروندبی» واقع در حومه کپنهاگ به خاک سپرده شد در حالی که یک جمعیت حدود ۵۰۰ نفری که عمدتا مردان جوان بوده و کت‌های مشکی ضخیم به دلیل سرمای هوا و بارش باران پوشیده بودند، شاهد این مراسم بودند.

حسین که یک شهروند دانمارکی فلسطینی تبار است، توسط پلیس به عنوان مرد مسلحی تشخیص داده شد که دو نفر از جمله یک فیلمساز و یک محافظ امنیتی یهود داوطلب در پایتخت دانمارک در آخر هفته گذشته را به ضرب گلوله کشت.

قبل از به خاکسپاری، مراسم کوتاهی در مسجد کپنهاگ به دنبال اقامه نماز جمعه برگزار شد.

یک مرد آفریقایی تبار که از ذکر نامش خودداری کرد، در مورد این مراسم گفت: جوانان زیادی در مراسم بودند که معمولا شما آن‌ها را نمی‌بینید. چرا که آن‌ها عمر را می‌شناختند.

وی افزود: آن‌ها برادران من نیز هستند چرا که به الله و پیامبر اسلام(ص) اعتقاد دارند ولی شیوه زندگی آن‌ها چندان ربطی به اسلام ندارد.

این مرد گفت: شمار انگشت شماری از آن‌ها به عنوان اعضای حزب التحریر اسلامی شناخته شده ولی بسیاری از مسلمانان عادی نیز در بین آن‌ها بودند.

وی گفت: یک مسلمان را نمی‌توان از مراسم خاکسپاری محروم کرد. خدا در مورد اعمال وی قضاوت خواهد کرد.

مرد جوانی که می‌گفت حسین را می‌شناخت از وی به عنوان یک فرد عادی یاد کرد.

این مرد که نامش را محمد ذکر کرد، در مورد حسین گفت: وی تنها انتخاب‌های غلط داشت. من وی را یک تروریست نمی‌دانم.

برخی از کسانی که در مراسم حضور داشتند چهره‌هایشان را با شال گردن پوشانده بودند.

5252

کد N736521

وبگردی