آفتاب
حسینی در گفت و گو با ایسنا:‌

سفر جهانگیری به عراق در تقویت تعاملات اقتصادی دو کشور تاثیر مثبتی دارد

سفر جهانگیری به عراق در تقویت تعاملات اقتصادی دو کشور تاثیر مثبتی دارد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر تاثیر مثبت سفر معاون اول رئیس جمهور به عراق گفت که باید حجم مبادلات اقتصادی کشور با عراق افزایش پیدا کند که قطعا سفر آقای جهانگیری به عراق تاثیر مثبتی در این راستا در بر خواهد داشت.

سید باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا در ارزیابی از سفر معاون اول رئیس جمهور به عراق گفت: ما با کشورهای همسایه به خصوص عراق مناسبات و روابط کاملا دوستانه و نزدیکی داریم. به همین دلیل باید تلاش شود با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور در کنار برقراری حجم مناسب تعاملات فرهنگی و اجتماعی و مذهبی، مبادلات اقتصادی نیز افزایش پیدا کند.

به گفته‌ی وی، سفر معاون اول رئیس جمهور می‌تواند روابط بین دو کشور به خصوص در زمینه گسترش تعاملات اقتصادی بین ایران و عراق را تقویت کرده و تاثیر مثبتی داشته باشد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید مجدد بر تاثیرگذاری مسفر معاون اول رئیس جمهور به عراق در مناسبات دو کشور گفت: در حال حاضر مشکل ریزگردها مشکل بسیار مهمی است که باید در جهت رفع آن تلاش شود. تفاهم نامه‌ای در همین راستا با سفر آقای جهانگیری به عراق بین دو کشور امضا شد که می‌تواند راهگشا و کمک کننده باشد.

حسینی بحث ریزگردها را مساله مهمی خواند و تاکید کرد که این موضوع د ر بهداشت و میزان ماندگاری مردم در روستاها و شهرستان‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

نماینده مردم زابل ادامه داد: اگر مشکل ریزگردها حل نشود شاهد مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ خواهیم بود حال این که استان‌هایی همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان که در معرض آلودگی ناشی از ریزگردها هستند از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. قطعا تفاهم‌نامه امضا شده و افزایش مناسبات بین دو کشور می‌تواند این گونه مشکلات را در کنار سایر مشکلات زیست محیطی حل کند.

انتهای پیام

کد N736431

وبگردی