آفتاب
خطیب جمعه قم:

قوای سه‌گانه رهنمودها رهبری را نصب‌العین قرار دهند

قوای سه‌گانه رهنمودها رهبری را نصب‌العین قرار دهند

خطیب جمعه‌ی قم گفت: قوای سه‌گانه نیز اگر بخواهند در خدمت ولی‌عصر(عج) باشند باید خدمت‌گزار ولی فقیه باشند، هشدارها و تذکرهای معظم له را نصب‌العین خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمد سعیدی» در خطبه‌های نماز جمعه قم، توجه به توصیه‌های رهبری و پایبندی به ولایت فقیه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خدمت به ولایت فقیه و رهبری در حقیقت به‌منزله‌ی خدمت به امام زمان(عج) است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید در راستای انجام وظایف خود تلاش کنند و قوای سه‌گانه در خدمت به ولایت فقیه به توصیه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد تأکید رهبری مسأله‌ی فرهنگ است که در این زمینه مسئولان اهتمام ویژه‌ای به امر فرهنگ داشته باشند ضمن اینکه موضوع «اقتصاد مقاومتی» نیز یکی دیگر از مسائل مهم است که در این‌باره رهبر معظم انقلاب تعریفی جامع از اقتصاد مقاومتی برای مسئولان و مردم داشته‌اند.

سعیدی پیرامون دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد گفت: معظم‌له در حوزه‌ی اقتصاد به وجود مشکلاتی اشاراتی داشتند که در این‌باره باید مسئولان در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی از سرمایه‌های جوانان و به خصوص دانشجویان بهره بگیرند.

وی در ادامه گفت: ملت ایران باید بداند که اصلی‌ترین دشمن ما آمریکاست و نباید در هیچ زمینه‌ای به وعده‌های دشمن امیدوار بود بلکه باید در برابر دشمنان به حفظ وحدت بپردازیم و با وحدت یکپارچه میان مسلمانان در برابر دشمن ایستاد.

خطیب جمعه قم با اشاره به برخی رویدادهای هفته گفت: امروز یکم اسفندماه سالروز شهادت شیخ «فضل‏‌الله محلاتی» در حمله‌ی جنگنده‌ی عراقی به هواپیمای حامل ایشان و جمعی از نمایندگان تهران و مسئولان در سال 64 است که این حادثه نشان داد ملتی که شهامت و عشق به شهادت دارد از هیچ تهدید و خطری از جانب دشمنان نمی‌هراسد.

سعیدی در خصوص سالروز تحریم تنباکو در تاریخ کشور خاطرنشان کرد: در این هفته نیز سالگرد تحریم تنباکو توسط آیت‌الله میرزای شیرازی را پیش‌رو داریم که ایشان با یک جمله خود مبنی بر امروز استعمال تنباکو و توتون همانند حکم محاربه با امام زمان(عج) است دولت انگلستان را تحریم کردند.

وی تصریح کرد: این همان قدرتی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند اگر بنا به تحریم باشد ملت ایران نیز می‌تواند تحریم کند و این کار را انجام می‌دهد.

خطیب جمعه قم با گرامی‌داشت 5 اسفندماه سالروز ولات حضرت زینب(س) افزود: میلاد حضرت زینب(س) با توجه به فداکاری‌های این بانو به‌عنوان روز پرستار نامیده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این هفته سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌باشد که امید است این شخصیت بزرگ که در عرصه‌های بزرگ الگو بودند بانوان نیز در حجاب و عفاف از ایشان تأسی بگیرند و حجاب و عفاف زنان ما مورد پسند حضرت قرار بگیرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در هفته‌ی آینده مردم شریف قم میزبان هیئت دولت هستند که در این سفر هیئت دولت با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو دارند باید گفت ملت ایران و به‌خصوص مردم قم همواره پشتیبان دولت هستند و در حمایت از دولت گام بر می‌دارند.

انتهای پیام

کد N735798

وبگردی