آفتاب
فائزه هاشمی در کنگره حزب اراده ملت مطرح کرد:

ضرورت نقش‌آفرینی زنان در سیاست و سطوح مدیریتی

ضرورت نقش‌آفرینی زنان در سیاست و سطوح مدیریتی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: اگر در مورد اعتدال حرف می‌زنیم، باید نقش زنان در سیاست به خصوص در سطوح مدیریتی برایمان یک امر بدیهی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در کنگره حزب اراده ملت با اشاره به حضور زنان در عرصه فعالیت‌های سیاسی اظهار کرد: ما اگر امروز در مورد اعتدال سخن می‎‌گوییم باید نقش زنان در سیاست و مدیریت برای ما یک امر بدیهی باشد که متاسفانه این امر مغفول مانده است.

وی افزود: احزاب در لیست‌های انتخاباتی خود تعداد محدودی خانم در نظر می گیرند که مثلا از یک لیست ۳۰ نفره، ۵ نفر خانم هستند و امروز وقتی تعداد خانم‌ها در دوره‌های مختلف مجلس را در نظر می گیریم می بینیم که این تعداد در هر دوره مجلس شورای اسلامی کمتر می شود.

هاشمی ادامه داد: ما وقتی این گلایه را با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتیم، ایشان گفتند این اتفاق تقصیر خودتان است؛ چراکه خانم‌ها به خانم‌‌ها رأی نمی دهند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: همه مسئولین از بالاترین جایگاه تا پایین‌ترین رده آقایان هستند و رسانه ها نیز از اینها مطلب نقل می‌کنند و کمتر خانم‌ها در رسانه مطرح می شوند که این موضوع نشان می دهد این مساله از پایه ناقص است و مشکل دارد. احزاب باید این موضوع را از پایه حل کنند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه وقتی آقای روحانی رئیس جمهور شد، احزاب عمدتا کمتر خانم ها را در لیست مسئولیت ها پیشنهاد دادند، تاکید کرد: احزاب باید در شورای مرکزی خودشان، خانم ها را در رئوس بالایی قرار دهند؛ چراکه زنان توانایی تصدی مسئولیت‌ها را دارند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: نباید در تصدی مسئولیت ها موضوع را جنسیتی کنیم و به تخصص خانم‌ها توجهی نداشته باشیم.

کد N735574

وبگردی