آفتاب

انتقاد روسیه از اظهارنظر اخیر وزیر دفاع انگلیس

انتقاد روسیه از اظهارنظر اخیر وزیر دفاع انگلیس

به دنبال اتهام‌زنی وزیر دفاع انگلیس علیه ولادیمیر پوتین، وزارت امور خارجه روسیه به شدت نسبت به اظهارات این مقام انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با رسانه های کشورش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را "خطری" برای جمهوری‌های استونی، لتونی و لیتوانی دانست.

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد، این احتمال وجود دارد که روسیه از روش‌های پنهانی مانند اعزام نیروهای مخفی که در کریمه نیز به کار گرفته شد، در قبال این سه جمهوری بالتیک استفاده کند.

مایکل فالون در گفتگو با روزنامه‌های انگلیسی هشدار داد: روسیه راهبرد خطرناکی را که برای بی ثبات کردن اوکراین به کار برده برای کشورهای عضو ناتو در حوزه دریای بالتیک نیز استفاده کند. ناتو باید خود را برای هرگونه تجاوز روسیه در اشکال مختلف آماده کند.

این در حالی است که این سه کشور جمهوری بالتیک، دارای اقلیت روس زبان هستند اما بر خلاف اوکراین، عضو پیمان ناتو هستند.

در واکنش به سخنان وزیر دفاع انگلیس، آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: سخنان مایکل فالون، فراتر از اصول و ضوابط اخلافی دیپلماتیک است. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود، راه مناسبی برای پاسخ به سخنان وزیر دفاع انگلیس خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N735537

وبگردی