آفتاب
حجت الاسلام منتظرقائم در یزد:

شاهکار سیاسی رئیس دولت اصلاحات در خرداد ۹۲ نمایان شد

شاهکار سیاسی رئیس دولت اصلاحات در خرداد ۹۲ نمایان شد

تلاش جریان اصلاحات و اعتدال در این راستاست تا اکثریت مجلس، نماینده اکثریت مردم را داشته باشند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شاهکار رئیس دولت اصلاحات در انتخابات ۹۲ نمایان شد.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی منتظرقائم پنج شنبه شب در جمع حامیان دولت تدبیر و امید در شهر یزد با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد غفوری گفت: افرادی که در اینجا جمع شده‌اند اصلاح طلب هستند، همچنانکه پیامبران و امامان هم به فکر اصلاح امور جامعه خود بوده‌اند.

وی افزود: تفاوت‌ها میان اصلاح طلبان و اصولگرایان برخی موارد در نگاه به تکلیف و نتیجه بروز می‌یابد، برای مثال اگر اصلاح طلبان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بعنوان فریضه بیشتر به نحوه اثرگذاری آن نگاه می‌کنند ولی اصولگرایان بر اصول اجرا تکیه می‌کنند.

وی با اشاره به نگاه اصلاح طلبان به امور جامعه گفت: حکومت ناظر بر امور مردم و اداره کشور است و باید برای انجام به دست مردم سپرده شود که شهروند معنا پیدا می‌کند.

مهدی منتظرقائم گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که چگونه حاکمیت با مقبولیت بیشتر نزد مردم، امور را اداره کند تا همدلی میان مردم و حکومت بیشتر شود.
وی با اشاره به انتخابات مجلس دهم گفت: تلاش جریان اصلاحات و اعتدال در این راستاست تا اکثریت مجلس، نماینده اکثریت مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام منتظرقائم با تاکید بر بهره گیری از پیامدهای انتخابات ۱۳۸۴ و بهره گیری از باید‌ها و نبایدهای انتخابات ۹۲ گفت: نتیجه انتخابات ۹۲ با شاهکار رئیس دولت اصلاحات و از خودگذشتگی دکتر عارف رقم خورد، جایی که نیاز به همدلی و از خودگذشتگی احساس می‌شد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه قم، برگزاری جلسات هماهنگی بمنظور برنامه ریزی در انتخابات مجلس دهم را صدور یک لیست واحد در استان‌ها اعلام کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ابتدای سخنان خود، همچنین دلیل عدم حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی لاری را در یزد، کسالت وی عنوان کرد.

در این مراسم همچنین علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد در مجلس هشتم و سید حمید کلانتری استاندار اسبق یزد به تحلیل شرایط پیش رو پرداختند.

در بخش دیگری مراسم که مجمع سراسری اصلاح طلبان و اعتدال گرایان استان یزد نام داشت، انتخابات هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح طلبان استان یزد بمنظور تصمیم گیری در انتخابات مجلس دهم برگزار شد و ۱۵ نفر بعنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

کد N735524

وبگردی