آفتاب

رئیس‌جمهور ونزوئلا: در مادرید، بوگوتا و میامی علیه دولت من توطئه می‌کنند

رئیس‌جمهور ونزوئلا: در مادرید، بوگوتا و میامی علیه دولت من توطئه می‌کنند

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اظهار کرد، گروه‌های راست‌گرای افراطی در سه شهر مادرید اسپانیا، بوگوتا کلمبیا و میامی آمریکا برای سرنگون کردن دولت این کشور توطئه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: گروه‌های راست گرا در جهان کمپینی به منظور بی ثبات کردن ونزوئلا را حمایت می‌کنند.

این در حالی است که مادورو چند روز پیش اعلام کرده بود که مقامات ونزوئلا کودتایی به رهبری آمریکا به منظور سرنگون کردن وی را خنثی کردند. وی اعلام کرده بود که براساس این طرح قرار بوده چند تن از افسران نیروی هوایی ونزوئلا دست به حمله هوایی علیه کاخ ریاست جمهوری ویا هدف دیگری بزنند.

نیکولاس مادورو در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که نیروهای راست گرا در شهر مادرید پایتخت اسپانیا، بوگوتا، پایتخت کلمبیا و شهر میامی آمریکا برای سرنگون کردن دولت ونزوئلا دسیسه چینی می‌کنند.

از سوی دیگر جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در رهبری کودتا در ونزوئلا دست نداشته و اتهامات ونزوئلا در این زمینه را بی‌اساس و غلط خواند.

ساکی پیشتر نیز گفت: آمریکا حامی انتقال قدرت سیاسی از طریق ابزارهای خارج از قانون اساسی نیست. واشنگتن به ناآرامی در ونزوئلا دامن نزده و برای تضعیف اقتصاد یا دولت این کشور تلاش نمی‌کند. ما بزرگترین شریک تجاری ونزوئلا خواهیم ماند مشکلات سیاسی و اقتصادی ونزوئلا در نتیجه سیاست‌های دولت این کشور است. ما تاسف می‌خوریم که دولت ونزوئلا به مقصر دانستن آمریکا و جامعه بین‌المللی از بابت رخدادهای داخل این کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N735510

وبگردی